Handläggare skatteupplysningen, Sundsvall
Skatteverket / Juristjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare på Skatteupplysningen innebär att du informerar allmänheten och företagare genom att svara på frågor om personbeskattning och/eller företagsbeskattning och moms via telefon.
Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt, som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.
Vi har öppet mellan klockan 08:00-18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Sundsvall är vi 35 medarbetare på 2 sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
•
högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller fullgjord KY/YH-utbildning som kvalificerad redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
•
goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
•
goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•
ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
•
förmåga att förmedla information sakligt och tydligt
•
förmåga att stödja, samverka och bidra till en god arbetsmiljö
•
förmåga att arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål.
Det är meriterande om du har erfarenhet av service genom att informera via telefon eller personliga möten. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller offentlig förvaltning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-23ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Hagwall, sektionschef 010-574 67 88
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
Storgatan 50
85230 Sundsvall
KontorsadressSkatteverket
Storgatan 50
Jobbnummer 3919512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.