Handläggare registratur och arkiv till Skarpnäcks stadsdelsförvaltning
Stockholms kommun / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Förvaltningen driver och utvecklar verksamheter inom förskola, fritid, socialtjänst, äldreomsorg, stadsmiljö och park.
Verksamheterna präglas av närhet och samarbete och har ca 900 medarbetare och 45 chefer.
Avdelningen för HR och kansli
Avdelningen för HR och kansli har i uppdrag att ge stöd till förvaltningens verksamheter inom områdena, nämnd, registratur, informationshantering och arkiv, dataskydd, vaktmästeri samt HR.
Vi söker en handläggare för registratur och arkiv till ett varierat och utvecklingsinriktat arbete på vår kanslifunktion.
Publiceringsdatum2023-05-15Dina arbetsuppgifterI din roll bidrar du till en rättssäker och effektiv hantering av förvaltningens informationshantering och arkiv. Du har många kontakter både internt i förvaltningen, i staden, samt med invånare och politiker.
Arbetsuppgifter - hantera förvaltningens registratur och officiella mejlbrevlåda, med inkommande förfrågningar och handlingar
- ansvara för förvaltningens diarium, diarieföra handlingar och arbeta med kvaliteten i diariet
- i dialog med verksamheterna göra sekretessprövningar och lämna ut allmänna handlingar
- informationsredovisa samt omhänderta arkivmaterial
- ge stöd och samordna förvaltningens arkivorganisation, samt genomföra utbildningar
- utveckla rutiner och arbetssätt i linje med stadens styrning av informationshantering och arkiv samt delta i stadens nätverk
I uppdraget ingår att bistå kollegorna i kanslifunktionen vid behov, liksom de bistår dig
KvalifikationerVi söker dig som:
- har akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig
- har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- uttrycker dig väl i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- arbete i liknande roll i politiskt styrd organisation
- kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling.
Som person har du ett lyhört och lösningsorienterat förhållningssätt. Du kan på ett pedagogiskt och kommunikativt sätt förmedla information och samarbeta. Du är strukturerad, noggrann och med hög servicegrad samt intresse för kvalitet och ständiga förbättringar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaperna.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/3022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Skarpnäck SDF
Kontakt Elisabet Tullgren, Avdelningschef
08-50815030 Jobbnummer 7777660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.