Handläggare/planerare till Utredningsjoursektionen i Helsingborg

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Helsingborg, Bjuv, Landskrona, Klippan, Kävlinge eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

UTREDNINGSJOURSEKTIONEN
Utredningsjoursektionen är organiserad på polisområdesnivå och består av jourförundersökningsledare, jourutredare, beslagshantering, arrestverksamhet, samt ärende- och brottsamordning. Sektionen ansvarar för förundersökningsledning och initiala utredningsåtgärder för hela polisområdet dygnet runt. Utredningsjoursektionens uppdrag är att i ett tidigt utredningsskede möta upp och hantera polisområdets inflöde av brottsanmälningar i såväl prioriterade ärenden med frihetsberövade personer, som i mängdbrott.

Publiceringsdatum
2023-07-17

Arbetsuppgifter
Tjänsten har två huvudsakliga arbetsuppgifter. Dessa är ledningsstöd till ledningsgruppen på Utredningsjoursektionen, samt personalplanerare på Utredningsjoursektionen.
Som handläggare arbetar du med att ge stöd till sektionschefen och övriga gruppchefer på sektionen. Du arbetar brett och varierat med uppgifter kopplade till verksamhets- och aktivitetsplanering, faktura- och inköpshantering, organisatoriska och metodspecifika frågor och kvalitets- och utvärderingsfrågor. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter för ett ledningsstöd är bl.a. att hantera inflödet till sektionens funktionsbrevlåda och besvara remisser, skrivelser och uppföljningar.

Som handläggare arbetar du i huvudsak med operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, såsom i COPS och Heroma. Arbetet innebär handläggning och registrering av diverse ledigheter, annan frånvaro, lönetillägg och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, om bemanning av personal med mera. Du samverkar med olika verksamhetsdelar och är delaktig i att utveckla detta samarbete med interna och externa verksamheter som har anknytning till planeringen, såsom HR, IT och polisens administrativa center (PAC). I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor, vilket ställer krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.

Kvalifikationer
• Mycket god datorvana, särskilt avseende Officepaketet.
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner adekvat

MERITERANDE

• Erfarenhet av att arbeta med personalredovisning/personalplanering eller annan personaladministration
• Tidigare erfarenhet av arbete som samordnare eller chefsstöd
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet inom Polismyndigheten
• Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA/Polis
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Heroma och UBW
• B-körkort för manuellt växlad personbil

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du har stor förmåga till helhetssyn. Det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
Du sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad och har stort kundfokus.
Du har förmåga att arbeta strukturerat. Både i grupp och självständigt, samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
Du kan även självständigt lösa problem som uppstår i arbetet och fatta nödvändiga beslut utifrån dessa problem.
Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som ledningsstöd och planerare fungerar som en knutpunkt mellan ledningsgruppen, personal och andra funktioner.
Du har problemlösningsfokus och har förmåga att utföra omfattande analyser och bedömningar.
Stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal, IT-system och villkor inom ämnesområdet.
Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och god prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning.
Hög lojalitet krävs och även förståelse för vikten av tystnadsplikt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Placeringsort: Utredningsjoursektionen i Helsingborg

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 11 augusti 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C126877/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Kontakt
Ansvarig HR-Konsult
Mariana Mashoun
mariana.mashoun@polisen.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten, Polisregion Syd

Jobbnummer
7969713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: