Handläggare personaladministration
Marks kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Administrativa enheten är en förvaltningsgemensam enhet inom socialförvaltningen som organisatoriskt är underställd förvaltningschef.
Enheten ger kvalificerat stöd och är en resurs till verksamheterna och skapar förutsättningar för politiker, ledning, personal att ge god service till brukare och medborgare.
Publiceringsdatum2019-01-16ArbetsuppgifterSom handläggare för personaladministrativa frågor har du en betydelsefull roll inom förvaltningen. I arbetet har du daglig kontakt med förvaltningens chefer vilket ställer stora krav på servicekänsla och förmåga att utrycka sig väl i tal och skrift.
Du kommer att ansvara för administrativa processer inom personalområdet där hög kvalitet och effektivitet präglar arbetet. I uppdraget ingår att du bevakar företrädesrätten och svarar på frågor om företrädesrätt och LAS till chefer och medarbetare. Arbetet innehåller även annonsering av tjänster, bearbetning vid löneöversyn, introduktion, ta fram statistik vara personalredogörare samt sekreterare i förvaltningens samverkan.
Du driver egna processer knutna till dina ansvarsområden och har ansvar för att upprätta och revidera rutiner och strukturer kopplade till dessa områden.
KvalifikationerDu ska ha en akademisk examen inom personal- och arbetslivsområdet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av personalarbete inom offentlig verksamhet är det meriterande. Du ska ha god kännedom om regelverk och lagstiftning.
Uppdraget kräver mycket god datorvana och kunnande i Personec, WIN-las, Visma recruit och Officepaketet. Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv, är strukturerad, ansvarstagande, flexibel, noggrann och klarar av att hantera snabba omväxlande situationer. Du tar egna initiativ samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du är van att själv planera och göra prioriteringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A843474
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHans Borg 0320-21 81 33
FöretagMarks kommun, Socialförvaltningen
AdressMarks kommun, Socialförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA
Kontorsadress51180 KINNA
Jobbnummer 4558986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.