Handläggare Partner, på Försäkringskassans kundmöte för partners, i Åmål
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Åmål
2022-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Partner, på Försäkringskassans kundmöte för partners, i Åmål" (publicerad 2023-02-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål,
Säffle,
Karlstad,
Lidköping,
Arvika eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Handläggning, kundkontakt och teamarbete
Som handläggare på Försäkringskassans kundmöte för partners har du ett viktigt uppdrag, då du är våra partners första kontakt med oss. Du bidrar därmed till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som den svenska socialförsäkringen. Med partners menar vi exempelvis arbetsgivare, egna företagare och andra myndigheter.
I huvudsak möter du våra partners i telefon, men också via e-post och chatt, där du hjälper dem att identifiera sina behov. Eftersom varje kundmöte är unikt behöver våra partners mötas utifrån sina specifika behov.
En viktig del av ditt uppdrag är att informera om och ge support i våra självbetjäningstjänster, för att skapa förutsättningar för våra partners att självständigt kunna hantera sina ärenden.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• trivs med kundmöten över telefon
• van vid informationssökning och lätt kan navigera mellan flera system samtidigt samt har mycket god systemvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift, i både svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av servicerelaterade yrken
• har erfarenhet av att arbeta med telefoni
• har erfarenhet av att arbeta med beslut som påverkar individer
• har vana av teamarbete och att arbeta gemensamt för att uppnå uppsatta mål.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-12-02Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. I den här rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. För dig som går vidare kommer ett rekryteringsseminarium med obligatorisk närvaro att hållas den 29 december kl. 17.00 i våra lokaler på Läroverksgatan 19, Åmål (om du kör bil, kör via Camillagatan, Åmål). Om du blir kallad är det viktigt att du anmäler om du inte kan komma. Detta gör du till HR-specialist Alexandra Strandqvist, 010-112 44 58.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktuppgifter
Rekryterande chefer: Louise Gull, 010-112 47 26, är tillgänglig perioden 2 december - 27 december samt 10 januari och framåt och, Jeanette Flink Johansson, 010-112 47 37, är tillgänglig perioden 28 december - 9 januari (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Alexandra Strandqvist 010-112 44 58 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson, 010-112 47 54. SACO: Karoline Mellgren, 010-116 93 36. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 18 december 2022. Ladda upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 7223511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.