Handläggare, Östra regionen, Folkbokföringsenhet Norrköping
Skatteverket / Ekonomijobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Nyköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du arbetar med löpande ärendehantering. Du fattar beslut i olika ärenden, registrerar samt genomför mindre utredningar. Arbetet innebär även samarbete med andra myndigheter samt kontakter med allmänheten både per telefon och skriftligen. Vi arbetar teambaserat och med ständiga förbättringar för att kontinuerligt utveckla vår verksamhet. Rätt folkbokföring är en förutsättning för att samhället ska fungera vad gäller bland annat skatt, samhällsplanering, bidragssystem, rösträtt och postgång. Sektionen som söker medarbetare arbetar bland annat med att handlägga ärenden inom namn, födelse, civilstånd, dödsfall samt faderskap och vårdnad.
I Norrköping är vi cirka 60 medarbetare fördelade på tre sektioner och vi tillhör organisatoriskt folkbokföringsenhet östra. Verksamheten finns på fyra orter - Norrköping, Linköping, Jönköping och Eskilstuna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har minst en avslutad gymnasieutbildning
• har aktuell arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, t ex vid en myndighet, kommun eller annan lämplig erfarenhetsbakgrund
• har god datorvana
• har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift i svenska och engelska
• kan planera, prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo
• har god analytisk förmåga och kan göra självständiga bedömningar
• har mycket god samarbetsförmåga
• har servicekänsla och inger förtroende
Det är meriterande om du behärskar fler språk än svenska och engelska.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa test som en del i vår urvalsprocess.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-08-11ErsättningSkatteverket tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmil Harryson, sektionschef 010 57 47 849
Ann Charlotte Odengran, hr konsult
ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
Kortagatan 10
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket
Kortagatan 10
Jobbnummer 3637805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.