Handläggare myndighetsärenden, Polisrättsenheten

Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Vårgårda eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Västra Götaland omfattar hela Västra Götalands län. Polisverksamheten är organiserad i fyra områden med säte i Göteborg, Uddevalla, Borås och Skövde. Därutöver finns tre länsgemensamma avdelningar, länskriminalpolisen, länsordningspolisen och förvaltningsavdelningen.

Förvaltningsavdelningen består av ledning/stab och två enheter, (verksamhetsstöd och polisrätt). Polisrättsenheten är organiserad i fyra sektioner: handläggarsektionen, passektionen, delgivning- och godssektionen och vapensektionen. Polisrättsenheten har drygt 120 medarbetare och har i stora delar ansvarsområden som berör hela polismyndighetens verksamhet. Handläggarsektionen har idag ca 55 medarbetare och handlägger främst polismyndighetsärenden med inriktning mot tillstånd i enlighet med vapen- och ordningslagstiftningen.

Publiceringsdatum
2013-07-22

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare av myndighetsärenden på polisrättsenheten med inriktning mot tillstånd kommer du handlägga ärenden i enlighet med vapen- och ordningslagstiftningens regelverk.
Eftersom regelverken är komplexa gör du omfattande utredningar som leder fram till beslut utifrån gällande regelverk. I arbetsuppgifterna ingår bl a registrering, beredning och utredning för beslut.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig med utbildning lägst på gymnasienivå, gärna med inriktning mot samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik. Du ska ha arbetat med handläggning av myndighetsärenden vid annan offentlig och/eller kommunal förvaltning. Det är meriterande om du har högskolekompetens inom förvaltningsrätt.

Du är serviceorienterad och behåller energin även i belastande situationer. Du har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det krävs att du kan arbeta självständigt men även i grupp. God datakunskap är ett krav. Som handläggare av myndighetsärenden har du fortlöpande kontakt med såväl allmänheten som andra myndighetsanställda, varför det krävs att du har en god kommunikativ förmåga.

Som handläggare av myndighetsärenden ger du kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med oss. Varje kund ska bemötas utifrån sitt ärende. Arbetet ställer krav på att du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Som person är du utåtriktad, lyhörd och empatisk. Vi söker dig som vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsteställe: Stampgatan, Göteborg.

Arbetstid: Dagtid med flexibel arbetstid.

Anställning: Ett antal tjänster, tillsvidare och tidsbegränsade, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ytterligare information lämnas av C Pre Eva Strömblad och processledare Ann-Christine Bech eller Therese Magnusson som kan nås via polisens växel, 114 14.

Fackliga företrädare för OFR/P, OFR/S, SEKO och för SACO-s nås genom polisens växel, 114 14.

Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs före anställning.

Skriftlig ansökan tillsammans med CV (ej kopior på betyg och/eller intyg) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg, eller e-post: platsansokan.vastragotaland@polisen.se , senast den 25 augusti 2013.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.

Märk din ansökan med 713 A143.607/2013

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-25
Ange följande referens när du ansöker: 713 A143.607/2013
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Kontakt
Eva Strömblad, Chef Polisrättsenheten 11414 (Telefonnummer)
Ann-Christine Bech, Processledare 11414 (Telefonnummer)
Therese Magnusson 11414 (Telefonnummer)

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Jobbnummer
1610439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: