Handläggare Kansli

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

- Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft.
Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
En dag som handläggare vid kansliet
Kansliet är en enhet som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Idag utgörs kansliet av handläggare, samordnare, kvalitetskontroller, verksamhetsutvecklare, strateger, kommunarkivarie och kommunsekreterare.
I huvudsak kommer handläggaren ansvara för:
Administration före, under och efter politiska sammanträden.
Kvalitets- och utvecklingsarbete för de egna verksamheterna och i förvaltningsövergripande forum.
Dokumenthantering, diarieföring och utlämnanden av handlingar.
Systemförvaltning, projektledning och digitaliseringsarbete.
Strategiskt och operativt arbete med förberedelser och utförande av allmänna val i rollen som sekreterare och handläggare för valnämnden.

Visst utrymme kommer finnas för utveckling av arbetsuppgifterna.
Din kompetens
Vi söker dig som har:
En akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga ämnesområdet (såsom juridik, statsvetenskap, ekonomi) eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Kunskaper om lagar och regler som omger det kommunala ansvarsområdet.
Vana av arbete i olika IT-verktyg och lätt för att lära dig nya.

Publiceringsdatum
2024-05-24

Dina personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har förmåga att förvalta och utveckla ett stort förtroende, är lösningsorienterad samt har ett helhetsperspektiv. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter, är initiativtagande och nyfiken.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information
Intyg och referenser lämnas på begäran efter intervju.
Omfattning av anställning: Vikariat 100 % till och med 2025-12-31 med goda chanser till förlängning.
Säkerhetsklassning kan komma att genomföras.
Lön: Individuell lönesättning.
Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2024-06-09, intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
En hälsning från din blivande chef
"Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen, så vänta inte med din ansökan!"

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Kanslichef
Ardian Isufi
Ardian.isufi@krokom.se
0640 161 02

Jobbnummer
8705077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: