Handläggare inom trafikskadeutredning till Trafikkontoret

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.



Vill du jobba med trafikskadeutredning på trafikkontoret?
Rollen som trafikskadeutredare innebär ett självständigt arbete med stort eget ansvar.

Som skadeutredare hanterar du allt från enklare till mer omfattande och komplicerade skador på stadens egendom som orsakats av fordon. Du utreder olika typer av trafikskador på t ex trafiksignaler, belysningsstolpar, broar, skyltar, räcken m m. Skadorna kan vara orsakade av tunga fordon, motorredskap eller lätta fordon vilka ägs av såväl enskilda personer som företag. Målet med utredningen är att försöka hitta fordonet som orsakade skadan och från dess försäkringsbolag begära in ersättning för de kostnader som uppstått. Vi avgör dock inte vållandefrågor i en händelse.

Som trafikskadeutredare förväntas du aktivt komma med idéer och förslag för att förbättra våra
processer. Vi strävar efter kontinuerlig utveckling av våra arbetssätt och processer och för att trivas hos oss behöver du gilla förändring, vara flexibel och vara initiativrik.

Vi söker dig som är intresserad av trafikskadefrågor och vill utvecklas inom området.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har:
• avklarad utbildning inom ekonomisk inriktning på gymnasienivå
• relevant erfarenhet av utredningsarbete
• kunskaper om trafikskadelagen genom studier eller arbetslivserfarenhet
• vana och intresse av att arbeta i digitala verktyg
• har en god förmåga och är duktig på att kommunicera i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att ha arbetat som försäkringsutredare
• erfarenhet av att vara processledare för utveckling av ärendehanteringssystem.
Som person är du ansvarstagande och noggrann samt tycker om ordning och reda. Rollen kräver att du är duktig på att strukturera ditt arbete samt har en social kompetens. Du är van att arbeta lösningsorienterat och du drivs av att självständigt driva dina ärenden i mål. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du vill bidra till både din egen och teamets utveckling genom att dela med dig av din kunskap och agera bollplank till övriga kollegor. Engagemang och nyfikenhet är andra egenskaper vi värderar i denna roll.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Om enheten system- och verksamhetsstöd

Enheten ansvarar för olika stödsystem vilka utgör kärnan i tillståndsavdelningens verksamhet. Dessa system används bland annat i samband med; arbeten på och i stadens gator, markupplåtelser, dispenser, parkeringsautomater och parkeringsövervakning. Systemen används som stöd såväl inom avdelningen som av externa användare och entreprenörer. Även fakturering av trafikanordningsplaner (TA-planer), schakt, markupplåtelser och torghandel hanteras på enheten. Samt trafikskadeutredningar, t.ex. då stadens anordningar blivit påkörda och skadade, utreds och faktureras på enheten.

Vår enhet består av enhetschef, fem systemförvaltare/objektsspecialister, fyra kartingenjörer, fyra
administratörer och två utredare.

Varmt välkommen med din ansökan.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på ett år med eventuell förlängning.
Vi arbetar med flextid och hos oss har du goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/
https://www.linkedin.com/company/stockholmsstad/mycompany/
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons
kompetens och därmed motverka diskriminering.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100 % Visstidsanställning till

Publiceringsdatum
2022-03-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1307".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Trafikkontoret

Kontakt
Karin Hebel
0850826070

Jobbnummer
6421083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: