Handläggare inom försäljningsärenden
Kronofogden / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogden i Luleå,
Umeå,
Östersund,
Falun,
Uppsala eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala.
Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet
Den här tjänsten är placerad på försäljningssektionen i Luleå. Här arbetar vi med att handlägga, registrera, marknadsföra, sälja och fördela medel.
Ditt jobb
Ditt arbete som handläggare på försäljningssektionen innebär att registrera nya fastighets- och bostadsrättsärenden för hela landet. Du granskar även underlag och säkerställer att de är korrekta. I dina arbetsuppgifter ingår vidare att beställa handlingar och värderingstjänster samt att ansvara för posthantering.
Rollen som handläggare kräver att du är noggrann och samtidigt kan arbeta i ett högt tempo. Arbetet innebär många externa kontakter med våra kunder, både skriftligen och per telefon. Vi arbetar gruppbaserat, vilket innebär att du tillhör en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2019-04-25BakgrundVi söker dig som har
- avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete
- goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda datorkunskaper
Det är meriterande om du
- har aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en myndighet
- har aktuell arbetslivserfarenhet av administration inom till exempel ekonomi, juridik eller inkasso
- har erfarenhet av kundkontakter
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på andras människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
- Som handläggare är det viktigt att arbeta metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt.
- Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.
- Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
- Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
- Eftersom vi arbetar gruppbaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information om tjänsten
Tillsvidareanställningen inleds med en provanställning på sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen då personliga egenskaper är viktiga för tjänsten.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/297
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Lindbäck, sektionschef 010-573 89 02
Kajsa Gretland, hr-specialist 010-572 42 36
FöretagKronofogden
AdressKronofogden
Sundbyberg
17267 Sundbyberg
KontorsadressSundbyberg
Jobbnummer 4751976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.