Handläggare i förvaltningsärenden till Rättsavdelningen/ Informa

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Receptionistjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Kiruna, Luleå, Skellefteå, Lycksele, Umeå eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden. Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu Handläggare, förvaltningsärenden till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.

Publiceringsdatum
2016-05-20

Arbetsuppgifter
Arbetet som handläggare, förvaltningsärenden innebär att handlägga ansökningar av olika typer av registerutdrag samt att registervårda i polisiära IT-system. I arbetet ingår också telefonsupport till allmänheten och myndigheter och att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift
• god dator- och telefonvana
• goda kunskaper i svenska och engelska

MERITER
Det är meriterande om du har:
• kunskaper i juridik, inom relevant lagstiftning
• teoretiska kunskaper och/eller praktisk erfarenhet av personuppgiftsbehandling
• erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete
• erfarenhet av arbete med Polisens IT-system
• erfarenhet av eller kännedom om Lean
• universitetsutbildning inom enhetens verksamhetsområde

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Anställningen är ett års vikariat under föräldraledighet eventuell förlängning kan tillkomma. Arbetstiden är heltid och förlagd till dagtid, flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger i Kiruna, Rymdhus 4. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg här eller kopiera och klistrar in nedan länk i en extern webbläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.
https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=e723e878-7472-4513-b1a0-48ebf99795ad .

Sista ansökningsdag är 6 juni 2015.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-07-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-06
Ange följande referens när du ansöker: C6670/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kjell-Göran Hansi, Gruppchef 010-56 35279

Facklig kontakt
Lars Modig, Saco-S, tfn 072-569 79 40; Sofia Ask

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2859319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: