Handläggare, Härnösand
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning / Butikssäljarjobb / Härnösand
2018-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare, Härnösand" (publicerad 2021-04-16) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning i Härnösand,
Gävle,
Mora,
Skellefteå,
Norrtälje eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.
I Sverige finns 3,3 miljoner registrerade fastigheter. Genom att veta vem som äger vad, hålla koll på taxeringsvärden och lagfarter har du en viktig roll i att säkra ägandet. Det här är grunden för en fungerande marknadsekonomi och kreditmarknad.
Publiceringsdatum2018-11-30ArbetsuppgifterArbetet består av kundservice som omfattar handläggning av inskrivningsärenden, som vanligtvis består av bevilja ansökningar, samt all kontakt ut mot våra kunder. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, privatpersoner, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar teambaserat mot givna mål med fokus på ärendegenomströmning.
KvalifikationerDu har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, exempelvis högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt.
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av kundservice inom exempelvis bank, försäkring och mäkleri och att du har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar.
För att leva upp till vår myndighets värdegrund - service, öppenhet och handlingskraft -förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Värdefulla personliga egenskaper är därför förmågan att handlägga effektivt och säkert, att ha målfokus och mod att självständigt fatta beslut.
Du behöver också ha förmågan att agera, prioritera och behålla ett lugn vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det viktigt att du kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt, att du har ett personligt driv och en vilja att ge god service och information så att vi kan bevilja ansökningar som kommer in till oss.
Du bidrar med god service till allmänheten och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-02-01 Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer påbörjas från v.2.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-27
Ange följande referens när du ansöker: C23170-2018-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktZarita Lindstedt
zarita.lindstedt@lm.se 061125937
FöretagLantmäteriet, Fastighetsinskrivning
AdressLantmäteriet, Fastighetsinskrivning
Lantmäteriet
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
Jobbnummer 4485395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.