Handläggare Bostadsanpassningsbidrag

Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen

Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun -Sörmlands hjärta.

Vi söker en handläggare till bostadsanpassningsbidrag(BAB) för personer med olika funktionsnedsättning.

Flens Kommun

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare . Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning samt Avdelningen för myndighetsutövning.

Tjänsten som handläggare hör till avdelningen för myndighetsutövning .

Enheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SOL- handläggare och färdtjänst/riksfärdtjänst samt LSS- och socialpsykiatrihandläggare, avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag.

Om arbetet
Din huvuduppgift som handläggare av bostadsanpassningsbidrag är att utreda och fatta beslut enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag . Du utreder ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande fasta anpassningar i och i anslutning till bostaden.
I arbetet ingår att bistå sökanden med information och rådgivning inför en eventuell anpassning i hemmet. Ärendena du handlägger omfattar kommunens samtliga åldersgrupper . Du kommer bland annat att samarbeta med biståndshandläggare, arbetsterapeuter, funktionshinderorganisationer, byggnadsinspektörer, fastighetsägare och entreprenörer.

Kompetens
Vi söker dig som har socionom-och/eller arbetsterapeutexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift, att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller. Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2015-10-19

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www .flen.se för övrig information.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-03
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden
Märk ansökan med: Biståndshandläggare.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Monica Cedergren, Enhetschef 0157-430345

Företag
Flens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Flens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress: flenskommun@flen.se

Jobbnummer
2486248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen: