Handläggare

Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
2010-07-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare" (publicerad 2013-03-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Färdtjänsten som är en kommunal förvaltning har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.
Färdtjänstresorna kan ske med personbil, flexlinjer eller kollektivtrafiken när den är anpassad. I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Färdtjänsten driver förutom sin ordinarie verksamhet också ett omfattande utvecklingsprojekt; KOLLA-kollektivtrafik för alla. Vi arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen och våra 113 medarbetare är engagerade i sitt arbete och får goda omdömen från våra resenärer.

Publiceringsdatum
2010-07-30

Arbetsuppgifter
Tillståndsavdelningen ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning. Vi har i uppdrag att utifrån individens förutsättningar bedöma behovet av färdtjänst samt att informera om kollektivtrafikens utveckling och vilka möjligheter som finns till alternativa resesätt.
Som handläggare utreder och beslutar du om den sökandes behov av färdtjänst. Om ett ärende blir överklagat, skriver du yttranden med egen delegation till förvaltningsrätt. Tillståndsavdelningen eftersträvar ett brett och rättssäkert beslutsunderlag och i detta syfte vill vi träffa så många som möjligt av våra sökanden. Vi gör även hembesök. På avdelningen är vi 12 handläggare och 2 administratörer.

Kvalifikationer
Du har examen från socionom-/sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning. Vi ser gärna att du har dokumenterad kunskap och arbetslivserfarenhet av äldreomsorg och/eller funktionshinder. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet såsom empati, lyhördhet, god samarbetsförmåga och självständighet.
Du har god IT-vana och lätt för att med språklig korrekthet uttrycka dig väl i tal och skrift. Du bedriver ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt.

Arbetstider och omfattning
Heltid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2010-10-01 Snarast eller enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-22
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: A134516
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva Rödsta, 031-419520

Facklig kontakt
Gunnar Gustafsson, SKTF, 031-419530

Företag
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Jobbnummer
701560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen: