Handläggarassistent, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sju enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, boenden för ensamkommande barn, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDT och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 165 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd samt skydd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Ungdomsenhetens uppdrag är att utreda, bedöma och följa upp sociala insatser för ungdomar 13-19 år och deras nätverk. Insatserna kan vara öppenvård i olika former, kontaktfamiljer/personer och vård i familjehem eller hem för vård och boende.

Arbetsgruppen består av enhetschef, gruppledare, socialsekreterare och handläggarassistent. Inom enheten finns också ett boende för ungdomar som av olika anledningar inte kan bo hos sina vårdnadshavare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.



Publiceringsdatum
2018-05-30

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är vara administrativt stöd och avlastning för handläggare och ledning. I uppdraget ingår bland annat registreringar och dokumentation i verksamhetssystem. Utifrån enhetens handläggningsprocesser ingår kontakter med verksamhetens målgrupp samt interna och externa samverkanspartners via mottagande, inhämtande och utlämnande av information av varierande slag.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har hög administrativ kompetens via erfarenhet av administrativt arbete inom offentligt styrd verksamhet. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Då arbetet kräver stor självständighet är det viktigt att du kan bygga upp en egen struktur och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter.

Vi ser att du har erfarenhet och förmåga till att vara serviceinriktad, strukturerad, noggrann och flexibel. Andra viktiga kvalitéer är samarbetsförmåga, ansvarskänsla och initiativförmåga. Du skall kunna bidra till att utveckla hanteringen av verksamhetens administrativa uppgifter samt kunna hantera arbetstoppar via återkommande prioriteringar. Du måste vara beredd att vara en god ambassadör för verksamheten och besitta en hög social kompetens.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-22
Ange följande referens när du ansöker: 72-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Lodin per.lodin@sandviken.se 026-24 12 08

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
4174796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: