Hamnsäljare, Materialhanterare/Kranar till OP System AB i Landskrona
Gigstep AB / Säljarjobb / Landskrona
2025-03-10
Visa alla säljarjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gigstep AB i Landskrona,
Svalöv,
Helsingborg,
Lomma,
Lund eller i
hela Sverige Om OP System AB OP System AB levererar kompletta system för mobil och stationär materialhantering, återvinnings- och avfallshantering. Företaget omsätter idag drygt 350 MSEK och har cirka 50 anställda i Sverige. Vi arbetar med försäljning och service av maskiner från Sennebogen, Doppstadt, Rubble Master, Ragnartech, Arjes, Erjo och Demarec. Vi har säljkontor i Landskrona, Borås och Malmköping.
Om rollen Som Hamnsäljare hos OP System AB kommer du att ansvara för försäljningen av Sennebogen materialhanterare till hamnar i hela Sverige. Detta innebär att du reser från Kalix i norr till Skåne i Söder. Din roll innebär en långsiktig och strategisk försäljningsprocess, där du arbetar med både privata aktörer och offentliga upphandlingar.
Du kommer att arbeta tätt med våra leverantörer, särskilt Sennebogen i Tyskland, för att säkerställa att våra kunder får de bästa lösningarna för sina behov. Rollen innebär många resdagar och uppskattningsvis 40-50 övernattningar per år.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för försäljning av Sennebogen materialhanterare till hamnar i hela Sverige.
Bygga långsiktiga relationer med beslutsfattare och hamnansvariga.
Lämna underlag och prognoser för försäljning
Hantera långa säljcykler och försäljningsprocesser med leveranstider
Delta i offentliga upphandlingar och samarbeta med olika parter i upphandlingsprocesser.
Representera OP System AB vid branschmässor och evenemang.
Vem är du? För att lyckas i rollen som Hamnsäljare ser vi att du har:
Några års erfarenhet av försäljning av entreprenadmaskiner, gärna materialhanterare.
Teknisk förståelse och vana att arbeta med maskinförsäljning.
Erfarenhet av att arbeta med kunder inom logistik och hamnverksamhet är en fördel.
Hög social kompetens och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer.
Självständighet och initiativförmåga, med en stark affärsmässig drivkraft.
Erfarenhet av CRM-system, vi arbetar i SuperOffice.
Goda kunskaper i svenska och engelska, tyska är meriterande.
Bra kunskap i att göra kalkyler
B-körkort (tillgång till tjänstebil ingår i tjänsten).
Vi erbjuder:
En spännande och dynamisk roll med stor frihet och eget ansvar.
En internationell arbetsmiljö med möjlighet att samarbeta med våra leverantörer i Tyskland.
En stark organisation med premiumprodukter och marknadsledande position.
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag på 3 000 kronor.
Ett härligt framåtlutat team
Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka din ansökan via knappen längst ner i annonsen.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Tannerfalk för vidare frågor.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gigstep AB (org.nr 559187-8227),
https://www.gigstep.se/ Arbetsplats Gigstep
Kontakt Anna Tannerfalk
anna.tannerfalk@skillu.se 0760088482 Jobbnummer 9211933