Hållbarhets - och verksamhetssamordnare till Micasa Fastigheter

Poolia Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Micasa Fastigheter söker en utvecklingsorienterad hållbarhets - och verksamhetssamordnare. Har du arbetat med hållbarhetfrågor och är dessutom duktig på verksamhetsplanering och uppföljning kan du vara den vi söker!

Tjänsten är en föräldravikariat med start enligt överenskommelse och t o m 30 september 2022.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-04-19

Om tjänsten
Som hållbarhets- och verksamhetssamordnare arbetar du med att samordna bolagets hållbarhetsarbete och verksamhetsplanering på ett strukturerat och koordinerat sätt. Du arbetar för att det finns en igenkänning och struktur i arbetet kring planering, uppföljning, rapportering och analys av verksamheten. Vidare kommer du vara bolagets kontaktperson avseende hållbarhet samt verksamhetssamordning såväl internt som externt.

Du kommer att stödja ledningen i arbetet med hållbarhet- och verksamhetsutveckling samt utvecklingen av bolagets ledningssystem. Arbetet sker utifrån målet att bolaget ska ha ett effektivt och anpassat verksamhetsledningssystem. I rollen ingår också att öka medvetenheten för miljö- och hållbarhetsfrågor inom bolaget samt arbeta för att öka bolagets miljö- och hållbarhetsprestanda.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Samordning och koordinering av bolagets verksamhetsplanering och uppföljning.
• Utveckling av bolagets arbetssätt/processer, rutiner och metoder för styrning och uppföljning i nära samarbete med chefer.
• Organisera, följa upp och redovisa interna revisioner och internkontroll.
• Stöd till chefer att ta fram mål, indikatorer och nyckeltal för uppföljning av bolagets verksamheter (i ett för staden gemensamt uppföljningssystem ILS).
• Medverka i att ta fram hållbarhetsredovisning och rapportering av miljömål.
• Deltagande i certifieringsarbetet och förbereda inför den externa revisionen av miljö- och energiledningssystemet.
• Samordna kundundersökningar.
• Samordning av remissvar inom miljö och hållbarhet.
• På ledningens uppdrag delta i utvecklingsarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen inom förvaltning/styrning, ekonomi, miljö eller motsvarande erfarenhet.
Du har branschkännedom inom bygg och fastighet med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en politiskt styrd organisation.
Att ha kunskap om certifieringssystem för miljö och energi är viktigt samt erfarenhet av verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av styrning och uppföljning och kan skriva rapporter/tjänsteutlåtande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av miljösamordning av byggprojekt och fastighetsförvaltning. Om du har miljörättslig kunskap, juridisk kännedom eller om du är utbildad revisor är även det meriterande.

Som person är du analytisk, strukturerad, pedagogisk, tydlig och prestigelös. Du har ett resultatorienterat, kvalitetsmedvetet samt serviceinriktat förhållningssätt. För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta med utveckling av verksamheter. Du ser nya möjligheter vid problemlösning och har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt.
Arbetet ställer höga krav på självständigt arbete, god samarbetsförmåga och noggrannhet.

Om verksamheten
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.


Fackliga representanter:
Michael Ekfeldt, Vision, 08 508 360 00
Anne Tawastman, SACO, 08 508 360 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "59415".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5702429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: