Guest Relation Manager
Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett
spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav
och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar
målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Detta för att nå vår
ambition om att bli Europas Bästa Flygplatshotell.
Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor
passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom
ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod
tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar
begeistring.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Guest Relation Manager".
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Guest Relation Manager rapporterar till Guest Service Welcome Office Manager (GSWOM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Upprätta och genomföra "program" för VIP och stamgäster.
• Säkerställa att gästservicen på Clarion Hotel Arlanda alltid håller högsta nivå.
• Reklamationshantering både rutiner och aktiv uppföljning
• Delaktig i Loopon (elektroniska gästenkäter) och i C2 (hotellets förbättringssystem)
• Del av hotellets "supervisor" grupp"
I tjänsten ingår:
• Att gå igenom ankomstlistor för att identifiera VIP och CC-gäster/stamgäster.
• Att ta fram information om "Vad händer i huset denna veckan" och informera de berörda.
• Att få våra VIP-listor till ett levande dokument som konstant förnyas och uppdateras.
• Att hålla servicemenyn levande och uppdaterad. Coachning och utbildning av produkterna för övrig personal.
• Aktivit arbete i lobbyn med till exempel gästkvällar, gästundersökningar/intervjuer/säljmöten med dels nuvarande stammisar samt potentiella gäster.
• Ansvarig för välkomnande miljö och atmosfär i hotell och konferens lobby.
• Flexibla arbetstider men kan innefatta kvällar och helgtjänstgöring vid behov.
• Vara säljfokuserad och aktivt leta nya potentiella stamgäster och teckna/förhandla enklare logiavtal.
• Alltid ha gästens behov i fokus och utefter det jobba med merförsäljning.
• Veckovis kvalitetskontroll av växter och blommor.
• Hantering av gästsynpunkter och reklamationer. Dels uppföljning mot gäst men också i C2 mot avdelningschefer.
• Att vid vissa arrangemang vara kontaktperson eller agera värd.
• Följa företagets policies.
• Säkerställa att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Utblidning av personal i bemötande, hantering av reklamationer och omhändertagandet av gäster.
• Ha god kännedom om rutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna.
• Vara kunnig om anläggningen.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Det är alla medarbetares snsvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor. För att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.
Sista ansökningsdag är den 31 augusti, men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-08-21ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClarion Hotel Arlanda Airport
AdressClarion Hotel Arlanda Airport
Tornvägen 2
19045 Arlanda
KontorsadressTornvägen 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2399351
Observera att sista ansökningsdag har passerat.