Gruppledare till Familjecentralsenheten

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du utvecklas i din yrkesroll och vara med på en meningsfull resa inom en hälsofrämjande verksamhet? Sök då tjänsten som gruppledare till Familjecentralsenheten.

Om tjänsten
Som gruppledare på familjecentralsenheten har du en nära och stödjande funktion för familjecentralernas arbete framåt. Du kommer jobba mot sju familjecentraler. På familjecentralerna jobbar både kuratorer, pedagoger samt barnmorskor och BVC-sköterskor. Som gruppledare ansvarar du för daglig arbetsledning för kuratorerna på familjecentralerna men kommer likväl ha ett nära samarbete med pedagogerna. Sammanlagt jobbar det tolv engagerade kuratorer och tretton engagerade pedagoger på familjecentralerna tillsammans med regionens personal. Som gruppledare kommer du att ta en aktiv del i gemensamma möten i verksamheten och olika samverkansmöten. Du kommer även att finnas med som en viktig samverkanspartner med andra verksamheter/organisationer. Majoriteten av din arbetstid kommer du att vara ute på familjecentralerna övrig tid finns tillgång till kontor på Fabriksgatan i Örebro.

Funktionen som gruppledare för familjecentralsenheten är ny och därför finns det stora möjligheter för dig att vara med att utveckla rollen tillsammans med enhetschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ge stöd i det dagliga arbetet till medarbetarna utifrån den enskildes behov och förutsättningar
• Delta i arbetet med, och uppföljning av, verksamhetsplan tillsammans med enhetschef
• Delta i samverkansform med övrig socialtjänst samt externa aktörer
• På enhetschefens uppdrag medverka i gemensamma utvecklingsprojekt
• Föra dialog med enhetschef om utveckling av verksamheten och kompetensutveckling för personalen
• Iaktta god hushållning med verksamhetens resurser inom den givna budgeten
• Planera ledigheter och semestrar för gruppen
• Inför löneöversyn bistå enhetschefen i bedömning av medarbetarnas resultat
• Uppmärksamma och påtala risker i arbetsmiljön tillsammans med enhetschef

Kompetenskrav
• Socionomexamen eller annan högskole/universitetsutbildning på minst 210 hp inom för uppdraget relevanta ämnen
• Adekvat arbetslivserfarenhet på minst 5 år
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och arbetar bra med andra människor. Du kommunicerar på ett tydligt sätt med dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du handlar i enighet med fattade beslut och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Ledarskapserfarenhet
• Kunskap om och erfarenhet av förändringsarbete
• Kunskap om förebyggande och hälsofrämjande socialt arbete
• Erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av arbete med föräldrastöd

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, heltid
Tillträde enligt överenskommelse
1 tjänst

Som en del av denna rekryteringsprocess kommer du att genomföra ett antal arbetspsykologiska test. Syftet är att vi på ett så objektivt sätt som möjligt ska kunna kartlägga faktorer som är viktiga för den aktuella befattningen.

Om arbetsplatsen

Socialförvaltningen är indelad i fem områden: Förebyggande och mottagning, Barn och familj, Ensamkommande barn och unga, Ungdom och familj samt Vuxna. Område Förebyggande och mottagning består av fyra enheter: Mottagning och jour, Administration, Förebyggande och Familjecentralsenheten. Familjecentralsenheten har i övergripande uppdrag att arbeta långsiktigt med förebyggande och hälsofrämjande socialt arbete gentemot föräldrar och barn genom att ansvara för samordning och drift av kommunens familjecentraler. Arbetet sker i nära samverkan med Region Örebro län. Ett nära samarbete sker även med övriga verksamheter inom förvaltningen och med andra förvaltningar, myndigheter och frivilligorganisationer.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb
Intervjuer och urval kan ske löpande under ansökningstiden.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 februari 2018.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-25

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Lundin, Enhetschef Familjecentralsenheten 019-21 36 46
SACO Expedition, 019-21 30 96

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30000

Jobbnummer
3923579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: