Gruppledare Service Desk
Soltak AB / Supportteknikerjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.
SOLTAK AB består av sju kommuner. Fyra av kommunerna har lagt över ekonomisk administration och löneadministration till SOLTAK. Tre kommuner har lagt över IT-drift och -support till SOLTAK AB för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.
SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Medlemskommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
Tjänsten som gruppledare för Service Desk är en del av IT-teamet som består av drygt 35 personer. Teamet är indelat i tre grupper varav Service Desk är en.
Publiceringsdatum2016-06-28ArbetsuppgifterSom gruppledare för Service Desk är arbetar du tillsammans med dina kollegor med att ge IT-support till våra kunder - kommunernas medarbetare.
Du arbetsleder det dagliga arbetet och ser till att alla kunder får kvalitativ support av de fyra IT-miljöer vi supporterar.
Du säkerställer att ärendehanteringen uppfyller förväntan (långsiktigt etableras SLA för respektive tjänst) genom veckovis uppföljning av statistik.
Du hjälper IT-chefen med underlag för budgetering och resursplanering för Service Desk. Du identifierar behov av fortbildning inom gruppen.
Du säkerställer att den support Service Desk levererar präglas av ett gott kundbemötande och du arbetar för att skapa engagemang och positivt klimat i gruppen.
Du utvecklar arbetssätt och rutiner inom gruppen och du säkerställer att ni arbetar enligt Best Practice och att ni lär av varandra.
Du medverkar som intressent i projekt som representant för Service Desk.
KvalifikationerVi söker dig som genom ditt engagemang sprider arbetsglädje och som sätter laget framför jaget.
Du har förmåga att skapa vi-känsla i gruppen, teamet och som en del av helheten SOLTAK AB.
Du motiveras av förändringarbete och du har ett naturligt driv med fokus på måluppfyllelse och kundnöjdhet.
Du har förmåga att se till att gruppen levererar enligt de rutiner och överenskomna deadlines som beslutats.
Du har erfarenhet av ledarskap, troligen inom IT-support och relevant utbildning inom området.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-17
Ange följande referens när du ansöker: A590444
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Roos, IT-chef
martin.roos@soltakab.seFacklig kontaktAngelica Karlsson, Vision
angelica.karlsson@soltakab.seFöretagSOLTAK AB
AdressSOLTAK AB
Trollhättevägen 20
44234 Kungälv
KontorsadressTrollhättevägen 20 44234 Kungälv
Jobbnummer 2928259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.