Gruppledare för servicecenter och kundtjänst
Macforum Aktiebolag / Ekonomijobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Macforum Aktiebolag i Göteborg,
Kungsbacka,
Borås,
Varberg,
Halmstad eller i
hela Sverige GRUPPLEDARE FÖR SERVICESÄLJARE OCH KUNDTJÄNST PÅ ÖSTRA HAMNGATAN
Macforum ska bli Sveriges bästa Apple Auktoriserade Service Provider (AASP). Vi är på god väg och för att nå ända fram behöver vi förstärka vår organisation ytterligare.
VEM SÖKER VI?
Vi rekryterar nu en gruppledare (butikschef) med ansvar för verksamheten i servicecenter på Östra Hamngatan och Macforums kundtjänst på telefon. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att driva serviceverksamhet och att engagera och leda en grupp.
Som gruppledare är du chef för de servicesäljare och kundtjänstsäljare som är knutna till servicecenter. Du jobbar enligt Service Excellence och ska få gruppen att arbeta med kunden i fokus, för bästa möjliga service och ett effektivt och lönsamt flöde i hanteringen av serviceärenden.
DET HÄR FÅR DU HOS OSS
Ett utvecklande arbete i en dynamisk miljö, där du har stora möjligheter att påverka och där din insats gör skillnad. Du blir en del av ett företag som arbetar med ett av världens största och mest inflytelserika varumärken, samtidigt som vi är lokalt förankrade i det lokala kultur- och affärslivet på de orter där vi verkar. Självklart är vi miljödiplomerade och aktiva i Fairtrade. Hos oss blir du en av många goa arbetskamrater med vitt skilda intressen och kompetenser.
ANSVARSOMRÅDEN
Att planera och leda arbetet i servicecenter och kundtjänst. Du ansvarar för schemaläggning och löpande bemanning av servicecenter och kundtjänst, introduktion av ny personal, tillsättning av vikarier och uppföljning av arbetstider.
Att vara en förebild och inspiration för övriga servicesäljare när det gäller arbetet i servicecenter, och ansvara för att gruppen når sina mål. Sätta dagliga rutiner och fördela ansvarsuppgifter i gruppen. Och dessutom följa upp att de utförs med god kvalitet.
Att ansvara för att servicecenter lever upp till kraven vid audit, Apple assessments och Service Excellence och arbeta aktivt för att gruppen ska nå uppsatta mål för en Apple Premium Service Provider.
Att samarbeta aktivt med servicetekniker, konsulter och andra enheter inom företaget, såsom butik, företagslösningar, logistik och lager, för att uppnå den bästa helhetsupplevelsen för våra kunder.
Publiceringsdatum2016-09-12KvalifikationerErfarenhet av arbete med kundmottagning.
Lätt för att arbeta i grupp och prata med alla sorters människor.
Stort intresse för Apples produkter.
Välorganiserad och strukturerad med stor ansvarskänsla och hög arbetsmoral.
Kundnytta och bästa möjliga service i fokus
Ansök med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 2016-09-23.
Ansökningar tas endast emot via karriärsidan, och ofullständiga ansökningar kommer inte att behandlas.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning i 3 månader. Därefter tillsvidare.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning, 25-27.000 kr, beroende på erfarenhet och kvalifikationer.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-23
Ansökningar tas endast emot via Macforums karriärsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Nilsson, Servicechef 031-721 31 32 (direkttelefon)
mani@macforum.seFacklig kontaktPer-Anders Olsen, Klubbordförande, Unionen 031-721 31 16 (direkttelefon)
peol@macforum.seFöretagMACFORUM AKTIEBOLAG
AdressMACFORUM AKTIEBOLAG
Östra Hamngatan 16
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 16
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7213100
Jobbnummer 3042828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.