Gruppchef till Kontaktcenter
Södertälje kommun / Chefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige En dag på jobbet
I ditt arbete tillhandahåller du högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje.
Som gruppchef har du uppdrag att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som gruppchef behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt.
Ditt arbete är att leda kommunvägledare i den dagliga driften samt ansvara för att verksamhetsplanering sköts.
Som Gruppchef behöver du utveckla dina medarbetares arbetsmiljö och funktion till att bli serviceinriktad. Du ska underlätta arbetet på ett strukturerat sätt genom tydliga riktlinjer och bra samarbete med verksamhetsutvecklaren. Du ska även ansvara för att kommunvägledarna får en bra coachning och feedback i sitt arbete för att ständigt utvecklas. Du har personal- och budgetansvar.
Vem är du?
Krav:
• Utbildningskravet är att du har en relevant högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.
• Du ska kunna svenska och engelska flytande i tal och skrift.
• Du ska ha dokumenterade underlag kring en god datorvarna samt kunna hantera och arbeta flitigt i Excel.
• Du ska minst ha 2 års erfarenhet av tidigare arbete på kontaktcenter eller annan kundtjänst samt ha arbetat i någon annan form av servicefunktion.
• Du ska ha dokumenterad erfarenhet från personal- och budgetansvar.
Meriterande:
Erfarenhet och kunskap om hur serviceyrket fungerar.
• Kunskap om kommunala verksamheter och kundtjänst i olika former samt hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna
• Erfarenhet av att arbetat med myndighetsutövning
• Flerspråkig
Personliga egenskaper:
• Mycket hög servicenivå
• Du ska vara stresstålig och kunna hantera flera ärenden samtidigt.
• Du ska trivas i miljöer där du ska agera och representera kommunen samt ha en naturlig pedagogisk förmåga.
• Som person ska du vara lugn, bestämd, lyhörd och förstående.
Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen och arbetet ska skötas.
Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år. Vi har även årsarbetstid vilket betyder att du till viss mån styra över din arbetstid.
Välkommen till oss!
Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta. Vi är i dagsläget 20 anställda och finns placerade i stadshuset på Nyköpingsvägen 26!
Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2019-12-27ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSödertälje kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Jobbnummer 5019905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.