Gruppchef Cash Managment
Sharper Stockholm AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sharper Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-03-02Om företagetVolkswagen Financial Services har en stark position på den svenska marknaden med en utlåning på 37 miljarder. Vår kontraktsportfölj består av 227 000 finansavtal, 180 000 serviceavtal och över 212 000 försäkringsavtal. Både vår portfölj och personalstyrka på 219 anställda växer för varje år. Under det gemensamma varumärket Volkswagen Financial Services erbjuds serviceavtal genom Volkswagen Service Sverige AB, försäkring genom IF Skadeförsäkring AB och bilfinansiering genom Volkswagen Finans Sverige AB, helägt dotterbolag inom Volkswagen Group. Globalt hanterar Volkswagen Financial Services cirka 20,3 miljoner kontrakt, har 16 267 medarbetare och 207,6 miljarder euro i totala tillgångar.
Nu söker Volkswagen Finans en Gruppchef till sina fräscha lokaler Södertälje. Uppdraget omfattar heltid och är på sex månader med möjlighet till förlängning.
ArbetsuppgifterI rollen som Gruppchef kommer du ha verksamhets- och personalansvar för Cash Management, ett team på 15 personer som är en del av Redovisning och Upplåning. Du kommer förutom att följa upp det operativa arbetet, leda och utveckla teamet utifrån våra värderingar som är tillit, entusiasm, ansvar och kundfokus. Vidare kommer du ingå i avdelningens ledning och därigenom vara ledande i formandet av avdelningens utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Genomföra personalrelaterade arbetsuppgifter såsom rekrytering, arbetsmiljö, löne- och utvecklingssamtal
• Utveckla gruppens rutiner och processer samt stödsystem
• Vid behov delta i det operativa arbetet
• Stötta i bokföringsrelaterade frågor
ProfilFör att klara av tjänsten tror vi att du har examen inom ekonomi med inriktning redovisning eller motsvarande. Du har arbetat med redovisning- och ekonomirelaterade arbetsuppgifter och känner dig trygg i att besvara frågor inom området. Du har även flera års erfarenhet av verksamhets- och personalansvar. Vidare har du goda kunskaper inom IT och ekonomisystem, specifikt i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet från finans- eller bilbranschen.
Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt och muntligt, i både svenska och engelska. Du är driven, lyhörd, en trygg ledare och söker du aktivt nya utvecklingsmöjligheter. Som gruppchef behöver du leda, motivera och förse dina medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. I ditt ledarskap lyssnar du och anpassar dig till situationen samt har god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen förstår du och tillämpar affärsprinciper, är väl medveten om mål och kvalitet samt är kundfokuserad. I ditt arbete är du noggrann och har god problemlösningsförmåga.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Aristi Kounavi på telefonnummer +46 (0) 73 701 83 51. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om företagetSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.
Följ oss gärna på LinkedIn (
https://www.linkedin.com/company/sharper/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSharper Stockholm AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sharper Stockholm AB (org.nr 559086-6074),
http://www.sharper.se Arbetsplats Sharper
Jobbnummer 5125771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.