Global incident manager- världsledande företag
Perido Skills AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du en bred teknisk bakgrund och är intresserad av nya utmaningar som erbjuder god utvecklingspotential? Är du analytisk och strävar gärna efter utveckling och förbättringar i arbetet? Gillar du att organisera och hålla i trådarna? Då kan detta vara något för dig!
Publiceringsdatum2016-01-26BeskrivningVi på Perido söker en Global incident manager till ett företag som är världsledande på att leverera SAM- lösningar och hantering av programvarulicenser. Företaget har kontor runtom i hela världen men denna roll är placerad på Stockholmskontoret, strax utanför tullarna.
Din uppgift i denna roll är att bevaka företagets verksamhet och ansvara för att problem och incidenter samt serviceärenden hanteras på ett effektivt och kvalitativt sätt. Vid allvarligare störningar är du den som koordinerar arbetet med att lösa situationer och hålla berörda parter informerade. En viktig del av problemhanteringen är att den genomförs enligt avtalade SLA:er, vilket är din uppgift att säkerställa. I rollen ingår också ett kvalitets- och förbättringsfokus genom att du kontinuerligt följer upp och analyserar ärenden för att hitta möjligheter till förbättring. Likaså har du hand om kundnöjdhetsundersökningar och hanterar allmän feedback från kunder som du eftersträvar att omvandla till förbättringar i arbetet.
Eftersom företaget är globalt och du därför kommer att vara i kontakt med personer från hela världen behöver du vara trygg i att kommunicera på engelska. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att självständigt organisera och driva arbetet framåt. Vidare är du utåtriktad och trivs i samarbete med andra.
Känner du dig träffad? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Bred teknisk bakgrund
• God kunskap om supportprocesser och verktyg
• Goda kunskaper i MS Office
• Kommunikativ med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Meriterande
Erfarenhet av:
• Produktsupport
• Global supportleverans
• Servicenow ärendehanteringssystem
• ITIL
• Någon form av ledarroll, t. ex som arbets-/uppdrags-/projektledare, gärna inom tekniskt arbete
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13007MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13007MT
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13007
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2636405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.