GE Money Bank söker en chef inom Operations

Manpower Professional / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Professional i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

GE Money Bank AB är en ledande skandinavisk konsumentbank som ingår i ett av 4 affärsområden inom den globala GE koncernen. Banken tillhandahåller ett brett produktsortiment inom lån, kort och krediter direkt till slutkund eller genom ett nära samarbete med partners, både i detaljhandeln och på internet.
Alla kundkontakter sköts via internet och telefon och målsättningen är att varje kund enkelt ska hitta den bästa lösningen för just sina behov och önskemål. Genom lång erfarenhet och hög kompetens säkerställs samtidigt en snabb och ansvarsfull kreditgivning.
Verksamheten har ca 750 medarbetare baserade i Danmark, Norge och Sverige.
I samarbete med Manpower Professional rekryterar nu GE Money Bank en chef till teamet som ansvarar för utveckling och utbildning inom Operations (Kundservice). Placeringsort är GE Money Banks kontor i Solna. Från och med det sista kvartalet 2011 kommer placeringsort vara i det nya kontoret i Danderyd.

Publiceringsdatum
2010-11-02

Dina arbetsuppgifter
Som Operations Improve Manager ingår du i Operations (Customer Sales, Collections och Improve) ledarteam vilket innebär att du tillsammans med övriga managers arbetar med att leda funktionens dagliga verksamhet samt ser till att funktionen ständigt utvecklas i takt med såväl externa som interna krav.
I denna tjänst kommer du att arbeta som ansvarig för en grupp om ca 7 personer som arbetar med utveckling, utbildning och projekt med huvudsaklig inriktning på Operations. Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ständigt utmana processer och arbetssätt både från ett effektivitets- och kvalitetsperspektiv samt driva förenkling och automatisering. Dina arbetsuppgifter som gruppchef innebär att besluta om korrekt prioritering bland de initiativ som pågår inom Operations samt att coacha och utveckla teamet i förändringsarbetet. Du kommer genom ett nära samarbete med andra ledare inom Operations bidra till att de övergripande målen för verksamheten uppnås.
Vem är du?
För att passa i denna roll på GE Money bank vill vi att du har tidigare erfarenhet av personalledning och personalansvar från någon typ av kundtjänst. Det är viktigt att du tycker om att leda, coacha och utveckla personal och har väl utvecklade ledaregenskaper. Du har en stor förmåga att arbeta affärsinriktat och planera organisationen och arbetet för att bibehålla hög kvalité.
Som person är du mycket strukturerad, har stort engagemang och är van att arbeta handlingsinriktat. Vidare har du lätt för att kommunicera i såväl formella som informella situationer med såväl medarbetare i det egna teamet som med representanter för ledningen. Du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där du kan få goda möjligheter till egen utveckling.

Kontaktperson för detta jobb
Tjänsten söker du via ansökningslänken nedan, med registrerat CV. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Alexanderson på telefon 08-412 76 31.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Helena Alexanderson, 08-412 76 31

Företag
Manpower Professional

Adress
Manpower Professional

Jobbnummer
768319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Professional

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Professional: