GD-sekreterare till Specialpedagogiska skolmyndigheten
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd i Solna,
Stockholm,
Härnösand eller i
hela Sverige Hos oss arbetar du för en utvecklande och tillgänglig lärmiljö för alla. Vi erbjuder specialpedagogiskt stöd och rådgivning till skolor och förskolor i hela landet, svarar på frågor och erbjuder kurser och konferenser. Vi driver åtta specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi har cirka 1 100 anställda. Välkommen till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik.
Publiceringsdatum2018-04-27ArbetsuppgifterSom GD-sekreterare är du anställd på myndighetens Stabsavdelning. Stabsavdelningen ger stöd till resten av verksamheten inom exempelvis områdena personal, ekonomi och juridik. Avdelningen tillhandhåller också it-stöd till myndigheten och olika stödfunktioner, exempelvis stöd till generaldirektören. Du kommer att vara placerad på myndighetens kontor i Solna, som är en arbetsplats med ca 20 medarbetare, exempelvis handläggare av statsbidrag, jurister och arkivarier.
Dina arbetsuppgifter handlar i första hand om att stödja myndighetens Generaldirektör vilket innebär bl a följande arbetsuppgifter:
• Administrera remissvar
• Ansvara för uppföljning av uppdrag från generaldirektören
• Administrera GD-beslut och beslutsföredragningar samt upprätta beslutsförslag i samråd med chefsjuristen
• Kalla till och administrera komplexa möten samt i vissa fall bistå mötesdeltagarna med resebokningar m.m.
• Anteckna på möten
• Utreda vissa frågor från GD eller följa upp och hantera samordningen av sådana uppdrag
• Svara på GD:s telefonsamtal
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete i en stödjande roll mot en högre chef.
Du ska även:
• ha erfarenhet av att organisera komplexa möten
• ha erfarenhet som protokollförare
• ha kännedom om lagar och föreskrifter som styr handläggning av ärenden i offentlig verksamhet
• ha god kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska
• vara intresserad av och ha erfarenhet av att arbeta med datorer och elektroniska informationssystem
Det är meriterande om du kan förstå och uttrycka dig på svenskt teckenspråk samt om du har arbetat i statlig myndighet.
Som person är du noggrann och strukturerad och du har förmågan att arbeta med många olika uppgifter parallellt. Du har mycket god samarbetsförmåga vilket är viktigt eftersom du kommer att arbeta med många olika kontaktytor både internt och externt. Du är lösningsorienterad och serviceinriktad och van att hantera uppgifter du inte tidigare har arbetat med.
ÖVRIGT
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: 2STO-2018/726
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Ehlin 010 - 473 55 21
Ingela Johansson 0722-34 31 50
FöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd
AdressSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd
Box 1100
87129 Härnösand
Kontorsadress87129
Jobbnummer 4111504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.