GD-assistent

Bolagsverket / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket i Sundsvall, Umeå, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag, tar emot årsredovisningar och erbjuder företagsfakta från våra register. I samverkan med andra aktörer bidrar vi till en enklare vardag för företag och företagande, vilket sammanfattas i vår vision: Tillsammans för ett enkelt företagande!
Bolagsverket i Sundsvall har närmare 600 medarbetare och erbjuder en arbetsplats med modern teknik, goda utvecklingsmöjligheter och stimulerande arbetsuppgifter. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vill kännetecknas av kompetens, engagemang och kundnytta. Vill du vara med och skapa förutsättningarna för ett enkelt företagande? Jobba hos oss!




Publiceringsdatum
2017-08-22

Arbetsuppgifter
Är du en självgående person med god social kompetens? Har du dessutom tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt stöd? Vi söker nu dig med en mycket god känsla för struktur och koordination för att axla nyckelrollen som GD-assistent till Bolagsverkets generaldirektör och direktör samt övrig ledning vid behov.

I arbetet ingår bland annat planering av externa och interna möten, bokning av resor, hantering av inkommande post, e-post och telefonsamtal. Du kommer att föra minnesanteckningar vid olika typer av möten och hjälpa till med att ta fram presentationsmaterial. I uppdraget ingår också att självständigt ansvara för eller vara delaktig i planering och genomförande av olika arrangemang samt andra uppgifter som kan variera över tid. Arbetet innebär många kontakter både internt, nationellt och internationellt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna som stöd till högsta ledningen. Du har erfarenhet av att systematisera, skapa ordning och av att utveckla och förenkla olika rutiner. Arbetet ställer krav på snabba och effektiva leveranser samt flexibilitet och vana att arbeta med flera olika uppdrag samtidigt.

För att trivas i denna roll ser vi att du är en person med mycket driv, god social kompetens och att du i alla lägen har ett professionellt bemötande. Du kan hantera olika situationer på ett ansvarsfullt sätt utan att göra avkall på noggrannhet och kvalitet samt har egen drivkraft och förmåga att prioritera. Arbetet kräver hög integritet. Du har personlig mognad, är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi vill att du har utbildning på minst gymnasienivå. Det är meriterande om du har utbildning från högskola eller yrkeshögskola med anknytning till arbetsområdet. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet och där erfarenheten till största del utgörs av kvalificerade administrativa arbeten. Du har mycket god datorvana och mycket god kunskap inom Office-paketet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: 46/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Grahn

Företag
Bolagsverket

Adress
Bolagsverket
Stuvarvägen 21
85181 SUNDSVALL

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 SUNDSVALL

Jobbnummer
3654723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket: