Garantihandläggare till Middle Office, Stockholm
Exportkreditnämnden / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.
Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Middle Office består av ca 15 medarbetare som rapporterar till gruppchef för Middle Office.
Är du ekonom i början på din karriär och vill utvecklas i en organisation med finansiell verksamhet i ett internationellt sammanhang? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vi erbjuder dig:
Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.
På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 150 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler, säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga.
Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra anställningsvillkor.
Som garantihandläggare arbetar du främst med att utfärda och hantera garantier för EKN:s affärer. För detta krävs att du har vilja och förmåga att lära dig om olika affärsstrukturer och betalplaner. Arbetet kännetecknas av ett högt flöde av ärenden som kräver en snabb hantering och ställer höga krav på service och kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med främst affärsanvariga och ekonomiavdelningen. Du kommer också att ha externa kontakter med främst exportörer och banker. I tjänsten ingår även en blandning av olika administrativa uppgifter inom Middle Office.
Publiceringsdatum2022-04-22Erfarenhet och utbildningVi söker dig med en relevant akademisk utbildning. Alternativt har du motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som EKN bedömer som likvärdig. Du har minst 1 års erfarenhet av självständigt handläggningsarbete där du haft mindre beslutsmandat. Relevant erfarenhet, från myndighet i rådgivande roll är meriterande liksom erfarenhet av och förmåga att arbeta i olika IT-system. De system vi i dagsläget främst använder är ett egenutvecklat affärssystem, ärendehanteringssystemet iipax samt Office paketet. Du ska ha god känsla för siffror och beräkningar. Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell verksamhet.
Dina egenskaperSom person har du en utpräglad känsla för ordning och reda och det är en fördel om du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter samt att du snabbt kan byta fokus. Då arbetsuppgifterna har ett högt flöde och är av varierande karaktär behöver du ha rätt inställning och en hög drivkraft. Du behöver anta arbetet med ett stort engagemang och med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver även ha förmågan att ge god service och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att tolka, läsa och dokumentera information liksom god förmåga att fatta beslut.
Den här tjänsten passar dig som vill utvecklas i en organisation med ett internationellt sammanhang och finansiell verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Vi tillämpar provanställning.
För mer information:
Vill du veta mer om tjänsten tala med Carina Nordström, chef för affärsutveckling och affärsstöd. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-7880000.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 15 maj.
Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExportkreditnämnden
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dnr: 2022-349".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Exportkreditnämnden (org.nr 202100-2098)
Jobbnummer 6566101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.