Garantihandläggare/Servicesäljare Lastbil

Hedin Helsingborg Bil AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedin Helsingborg Bil AB i Helsingborg, Svalöv, Halmstad, Kristianstad, Ljungby eller i hela Sverige

Om rollen

Rollen innefattar ansvar för garantier och fakturering vilket innebär att du fakturerar avdelningens arbete, gör skadeberäkningar, lämnar förslag på åtgärder och priskalkyler samt offerter till kund och försäkringsbolag. Rollen innebär också att man agerar som servicesäljare där du hanterar kundbokningar gällande service och reparation på vår verkstad för lastbilar. Du håller kontakt med verkstadens kunder både via telefon och över disk, vilket ställer krav på att kontinuerligt arbeta med att upprätthålla goda relationer. Framför allt handlar den största uppgiften om att optimera verkstadens drift och produktivitet och därtill ansvara för att utfört arbete håller tidsramar och kvalitét.

Det krävs att du är serviceinriktad och aktivt lyssnar på kundens behov samt kan hantera eventuellt uppkomna klagomål och reklamationer. En viktig del är att ständigt arbeta för att alla krav i auktorisationsbestämmelserna uppfylls. Du kommer att arbeta med det välkända varumärket Mercedes-Benz Trucks vilket förpliktigar service och kvalitet av högsta klass. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag - fredag.

På vår anläggning arbetar idag 35 medarbetare fördelat på försäljning och servicemarknad. Vi är ett sammansvetsat gäng som värdesätter gott samarbete och högt i tak.

Din profil

Vi ser gärna att du har erfarenhet från eftermarknadsbranschen eller åkeri- och transportbranschen. Framför allt vet du vad som krävs för att klara dagens krav på bra service. Som person är du en flexibel lagspelare med god teknisk kompetens. Du är trygg med utmaningen att kunna lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden. Vidare kan du hantera ett högt tempo och samt kan vara självgående i din arbetsroll. Din personlighet värderas högt, då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar.

Datorvana och B-körkort är ett krav, C-körkort är meriterande. Erfarenhet av administrativt arbete eller som Servicesäljare/rådgivare från lastbilsbranschen anses som meriterande.

Vi erbjuder

Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.

Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi arbetar med både fast samt prestationsbaserad lön.

Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hedin Helsingborg Bil AB (org.nr 556134-5710)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Helsingborg Bil AB

Jobbnummer
7578650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hedin Helsingborg Bil AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedin Helsingborg Bil AB: