Funktionsansvarig för Stockholms stads centrala beredskapslager

Stockholms kommun / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Serviceförvaltningen är stadens organisation för gemensam service och administration.

Förvaltningen har i 2024 års budget fått i uppdrag att påbörja viss drift av centralt beredskapslager för medicinskt skydds- och förbrukningsmateriel, livsmedel samt vissa förbrukningsmateriel i syfte att höja stadens beredskapsförmåga. I praktiken innebär det att utforma, upprätthålla och tillhandahålla ett väl uppdaterat och välfungerande centralt beredskapslager med kvalitetssäkrade processer, för att kunna möta stadens samhällsviktiga verksamheters behov av produkter vid kris.

I uppdraget ingår att etablera en funktion för drift och hantering av lagret. Vi söker därför en funktionsansvarig som blir en kugge i stadens beredskapsförmåga. Är det du?

Välkommen till oss

Rollen som funktionsansvarig kommer ingå i verksamhetsområdet för upphandling och inköp. Vi har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Hos oss finns specialister inom upphandling, juridik, kategoristyrning och avtalsförvaltning. Vi är idag cirka 60 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer fördelade på tre enheter inom upphandling, avtalsförvaltning och e-handel.

Vi erbjuder

Som funktionsansvarig för denna verksamhet erbjuds du ett stimulerande, utmanande och samhällsviktigt uppdrag där du bidrar till samhällsnytta för stockholmarna med utgångspunkt i verksamhetens uppdrag och mål. Verksamheten, tillika driftsorganisationen, kommer vara en del av stadens krisberedskap och som funktionsansvarig kommer du samverka och samarbeta med andra parter inom området.

Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid och möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Vi sitter i trevliga och nyrenoverade lokaler nära Globens t-bana och shoppingcenter. Läs mer om Stockholms stads förmåner här.

Din roll

Verksamheten är under uppbyggnad och drivs idag i projektform. Det innebär att du initialt kommer ingå i projektorganisationen, för att när projektet avslutas i december 2024 överta funktionsansvaret för verksamheten. Vid övertagandet kommer det finnas ett fortsatt behov att aktivt fortsätta driva arbetet med etablering och utveckling av verksamheten i linje med kommande politiska beslut. Över tid kan verksamheten komma att växa. Arbete med lagerhantering, logistik och transporter är idag tjänster som beställs av verksamheter från annan förvaltning inom staden.

Uppdraget har en stor bredd, från övergripande frågor och dialog med beslutsfattare till operativa uppgifter som kräver såväl analytisk förmåga som utförande av konkreta uppgifter. Du förväntas arbeta aktivt med omvärldsbevakning och ha samlad och aktuell kunskap inom området samt vara väl förtrogen med gällande lagstiftning. Du förväntas samverka på både strategisk, taktisk och operativ nivå. Rutiner, processer, systemstöd behöver fortsätta att utvecklas för att verksamheten ska kunna, om så krävs, skalas upp.

Du rapporterar till avdelningschef på upphandling och inköp.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller logistik eller motsvarade yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
erfarenhet av ledningsarbete med utvecklingsfokus, projekt- och processledning,
erfarenhet att arbeta i politisk styrd organisation och förståelse för kommunal verksamhet,
erfarenhet av att vara delaktig i budgetarbete och van att följa framtagen budget,
goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel och Word,
goda svenska kunskaper i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

kunskap om säkerhets- och beredskapsfrågor,
erfarenhet av att redovisa och följa upp lagervärden,
erfarenhet av och förståelse för Supply Chain Management, processoptimering och logistikplanering.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en modig och trygg ledare som kan inspirera och utveckla verksamheten, även när planeringsförutsättningarna inte är helt klara. Du är en strategisk person med förmågan att se helhetsperspektivet. Du är tydlig i din kommunikation och är van att sätta igång aktiviteter som ger resultat och leder mot målet. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och är duktig på att bygga nätverk och relationer både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid dessa personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2024-08-08

Övrig information
Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Rekryteringsprocessen består av intervjuer samt referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/3672".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Kontakt
Michaela Kalén, rekryteringskonsult
08-50811727

Jobbnummer
8828824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: