Front Advokater söker ekonomiassistent/kontorskoordinator
Front Advokater AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Front Advokater AB i Göteborg,
Piteå,
Luleå eller i
hela Sverige Vi söker nu dig som vill arbeta ca 60% med fakturering och andra förekommande ekonomi arbetsuppgifter och övrig tid som kontorskoordinator, då du aktivt arbetar för högsta möjliga trivsel för medarbetare, kunder och leverantörer. Vår verksamhet består av olika verksamhetsteam bestående av jurister och andra stödfunktioner som tillsammans utgör helheten. Din arbetsplats blir kontoret i Göteborg och du kommer rapportera till vVD.
Vilka är vi?
På vårt Göteborgskontor arbetar ca 35 medarbetare i centralt belägna lokaler. Förutom i Göteborg finns vi också i Stockholm, Malmö, Luleå och Piteå. Vi erbjuder våra kunder fullservice inom affärsjuridikens alla områden. Vi tror på framgång på goda grunder där engagemang, empati, nytänkande och samlad kraft ska genomsyra vårt arbete och vår arbetsplats.
Hur kommer din roll att se ut?
Tjänsten är förlagd på heltid. Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära arbete med kontorets klientfakturering. Faktureringen utförs i affärssystemet Klartext. Arbete med fakturering kräver stor noggrannhet, sinne för siffror, flexibilitet samt mycket hög ansvarskänsla. Du kommer självständigt driva hela faktureringsprocessen, vilket innebär ett nära samarbete med bolagets jurister. I arbetsuppgifterna ingår även att man är backup för lönehanteringen. Vi använder oss av Hogia Lön Plus med försystem såsom frånvarorapportering, kvittohantering samt reseräkningar.
I övrigt innefattar tjänsten:
Leverantörs- och kundreskontra
Ansvar för inköp och beställningar
Se till att lokalen alltid är i gott skick
Koordinerande och kvalitetssäkrande roll i receptionen
Behjälplig inför och vid olika event
Behjälplig vid bokning av möten, resor etc.
Hålla kök och kontorsutrymmen representativa
Övriga administrativa arbetsuppgifter
Vem är du?
Du har relevant utbildning som ekonomiassistent eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Har du dessutom erfarenhet från advokatbyrå eller liknande verksamhet, ser vi det som meriterande.
Som person har du hög integritet, är strukturerad, ordningsam och har öga för detaljer. För att trivas i denna roll är det viktigt att du tycker om att arbeta med siffror och ekonomi och att du är prestigelös, flexibel och serviceminded.
Du är glad, trevlig och omtänksam som person. Att stödja och hjälpa andra, ser du som naturligt. Du är mycket bra på att samarbeta med andra och är inte rädd för att ställa frågor.
Du arbetar självständigt, driver ditt arbete samtidigt som du är trygg och prestigelös. Du har en god förmåga att prioritera samt att anpassa dig efter olika situationer.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är van att arbeta i ekonomi- och affärssystem och har lätt för att lära dig nya ekonomiprogram.
Det är meriterande om du har kunskap i Hogia eller liknande lönesystem.
Du har mycket god kunskap inom Officepaketet med särskilt fokus på Excel och Word.
Vad erbjuder vi dig?
Front är en arbetsplats där man stannar länge. Vi vill ha en arbetsplats som vi älskar att komma till varje dag och satsar på att ta hand om våra medarbetare och på att ha kul tillsammans. Du kommer att få arbeta med kollegor som är omtänksamma, roliga och smarta.
Är du intresserad? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval kommer ske löpande.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Front Advokater AB (org.nr 556692-2208)
Jobbnummer 7666947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.