Fransktalande ekonom för uppdrag i Stockholm City

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

För vår kund, ett svenskt företag med en stor kundgrupp i Frankrike, söker vi en duktig ekonom som ska arbeta med fakturering och löpande bokföring gentemot kunderna i Frankrike.

Uppdraget är på heltid och med start i början av februari, med anställning som konsult hos Experis.

Publiceringsdatum
2016-01-11

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten hos vår kund är bred, och innebär både ekonomi och administration och ett stort mått av internationella kundkontakter. Du kommer att arbeta med ekonomiassistentuppgifter såsom leverantörsreskontra, betalningar, fakturering och efterarbete med detta såsom avstämningar, krediteringar mm.
Du kommer också att arbeta med frågor, utredningar från företagets kunder i framförallt Frankrike.

Vem är du?
Du har utbildning inom ekonomi, och ett par års arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete med fakturering och löpande bokföring.

Du har goda datakunskaper och lätt för att lära dig nya system.

Du behärskar svenska och franska språket mycket väl i tal och skrift, och så även engelska.

Som person är du positiv, utåtriktad, service-minded och lösningsorienterad. Du är en hjälpsam lagspelare som trivs i en miljö där man tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Du har också en mycket god administrativ förmåga, arbetar strukturerat och du har en god förmåga att prioritera ditt arbete.

du är nyfiken, trivs med att utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter och bidrar gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.

Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Kontaktperson för detta jobb
Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Aurell-Sundvall på telefon: 08 - 736 29 66.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Aurell-Sundvall 08 - 736 29 66

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2610056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: