Förvaltningsrätten i Karlstad söker administratör inom ekonomi o

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Karlstad, Nacka, Örebro, Skövde, Vänersborg eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Så fungerar domstolarna





Inledning
Förvaltningsrätten i Karlstad är en allmän förvaltningsdomstol i första instans med upptagningsområde Värmlands och Örebro län.

Vår främsta uppgift är att avgöra tvister mellan enskilda och myndigheter. Förvaltningsrätten är belägen i Rådhuset i centrala Karlstad och delar lokaler med Värmlands tingsrätt.

Publiceringsdatum
2020-04-08

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administratör som har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och personalfrågor. Det är en varierande och spännande tjänst med olika inslag inom administration så som löneadministration, grundläggande ekonomihantering samt uppföljning/internkontroll. Det kan handla om att hantera delar i HR-processer, löneutbetalningsprocessen, registrering av frånvaro/tidsrapportering, kvittohantering och löpande faktureringar.

Kvalifikationer
För att bli aktuell för den här tjänsten krävs det att du har högskoleutbildning inom lämpligt område. För att prestera väl behöver du vara resultatorienterad, utföra arbetet på ett strukturerat och noggrant sätt samt ha ett gott omdöme. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta i ett högt tempo samt är entusiastisk och positiv även under press. Du kan ta in ny kunskap snabbt och har förmåga att anpassa ditt arbetssätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som social kompetens och god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett intressant, ansvarsfullt och utvecklande arbete i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och som arbetsgivare är vi måna om att medarbetarna mår bra, trivs och finner meningsfullhet i sitt arbete för att på så sätt kunna bidra till domstolens utveckling. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där kommunikation är viktig, beslutsvägarna är korta och ett aktivt medarbetarskap är självklart.

Vilka är vi
Förvaltningsrätten har ca 45 anställda och dömer i ett stort antal måltyper, så som socialförsäkrings-och skattemål, mål enligt socialtjänstlagen och lagen om offentlig upphandling, tvångsmål samt en stor mängd andra förvaltningsmål. Karlstad är en levande och växande kommun, med starkt näringslivsklimat och universitet. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en innehållsrik fritid. Staden har dessutom ett bra strategiskt läge, med goda och snabba förbindelser med större städer som Stockholm, Göteborg och Oslo.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "FKA2020/105(24)".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Förvaltningsrätten i Karlstad

Jobbnummer
5185008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: