Försvarsmaktens logistik söker systemanalytiker i Stockholm
Försvarsmakten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försvarsmakten i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Försvarsmakten är Sveriges yttersta säkerhetspolitiska instrument. Försvarsmakten är ständigt beredd att genomföra internationella insatser, hävda Sveriges och andra EU-länders nationella integritet samt att stödja det svenska samhället vid större kriser. Försvarsmaktens uppdrag är att tillsammans med övriga EU-länder verka för att stärka demokrati och mänskliga rättigheter.
En fungerande logistik är en förutsättning för att Försvarsmaktens förband ska lyckas med sina uppdrag. I det har Försvarsmaktens logistik, FMLOG, en viktig roll. Dygnet runt och året runt ger FMLOG ett logistiskt stöd i form av transporter, materialförsörjning, underhåll och service - huvudsakligen i anslutning till förbanden. Försvarsmaktens logistik är det enskilt största förbandet i Försvarsmakten och har ca 3 600 anställda och finns på ett 80-tal platser.Systemförvaltningsenheten har som syfte att förvalta IT- system, bland annat vårt nya integrerade resurs- och ekonomiledningssystem, benämnt System PRIO. Systemet är baserat på SAP. Enheten befinner sig under etablering och har idag ca 115 anställda samt ett 50-tal konsulter. Under 2010-2011 beräknar vi att anställa ytterligare ca 50 personer. Vi söker därför fyra stycken Systemanalytiker till objektet KI (Kontorsinformationssystem) i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som systemanalytiker kommer du att aktivt delta i förvaltningen av och införande av system inom objektet KI. Du kommer tillsammans med övriga medarbetare inom enheten att ta fram IT-lösningar som svarar mot verksamhetens behov och beslutade förändringar. Försvarsmakten kommer under 2011 att byta ut sitt Lotus/Dominosystem till en annan lösning. Den nya plattformen ska utgöra grunden för Försvarsmaktens Intranät. Detta sker i projektform där du som systemanalytiker deltar utifrån ett kommande förvaltningsperspektiv. När projektet är avslutat kommer du att övergå i förvaltningsorganisationen av detsamma.
En annan viktig roll är att aktivt delta i arbetet med kompetensutveckling och användarstöd till anställda, såsom genomföra utbildning och ta fram användarinstruktioner.
Publiceringsdatum2010-12-09KvalifikationerÖnskvärt är om du har erfarenhet från;
• Systemförvaltning av KI-system
• Budgetering samt uppföljning (ekonomi)
• Integrationslösningar mellan olika system
• Projekterfarenhet
• Systemomläggningar
• Utbildningsverksamhet och framtagning av användarinstruktioner.
• Microsoft Sharepoint och liknande programvaror.
• Olika webmiljöer, html, java med flera.
Inskolning i Försvarets system äger rum kontinuerligt. Du som värdesätter möjligheten till kompetensutveckling och ser utmaningen i att arbeta i en nystartad enhet är välkommen att söka till oss.
Tillträde m.m.
Tillsvidareanställning (sex månaders provanställning tillämpas). Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Upplysningar
Upplysningar om befattningen lämnas av sektionschef Mats Jonsson, tel 070-315 79 38 el.
mats.o.jonsson@mil.se . Vi återkommer till alla sökande när befattningarna har blivit tillsatta.
Fackliga företrädare:
OFR/S Petra Söderlund, 070-618 87 27
SACO Jörgen C Karlsson 0589-40686
OFR/O Joakim Gamelius, 070-6182940
SEKO Bjarne Medin 0500- 465640
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 2011-01-10.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsvarsmakten
AdressFörsvarsmakten
Lidingövägen 24
11541 Stockholm
Jobbnummer 797740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.