Försäkringsutredare till internationell vård i Visby
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gotland
2017-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare till internationell vård i Visby" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Internationell vård beslutar om och/eller betalar ut ersättningar och förmåner till våra kunder.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
Som försäkringsutredare inom internationell vård hanterar du ansökningar om ersättning för vård i annat land och utreder rätten till ersättning. Du möter kunder, myndighetspersoner och andra aktörer från hela världen med många olika kulturella bakgrunder. Kunderna kan vara i situationer som är ovanliga utifrån ett svenskt perspektiv. Utländska myndighetspersoner kan agera utifrån ett regelverk och en förvaltningskultur som skiljer sig från vår. Du kan också möta andra länders expertkompetenser inom bl. a medicin och juridik. Internationell och nationell lagstiftning är central i ditt arbete. Du behöver anpassa ditt bemötande till olika behov och kulturella förutsättningar. Du kommer ofta möta andra språk i både tal och skrift. Kontakterna med både kunder och andra aktörer sker via telefon och skriftligt.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• har god samarbetsförmåga
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har mycket goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper i ytterligare ett språk förutom svenska och engelska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-05-30Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Chef: Lennart Larsson, 010-112 07 87 eller Annika Rolfs tfn 010-112 86 15 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim, 010-116 79 49 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Carolina Ramén, 010-112 04 74 Saco-S: Emil Danielsson, 010-112 07 81 Seko:
fseko@forsakringskassan.se Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 14 juni 2017.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3526718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.