Försäkringsutredare med ansvar för telefoni - Uppsala

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppsala
2021-05-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare med ansvar för telefoni - Uppsala" (publicerad 2021-08-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Uppsala, Sollentuna, Täby, Sundbyberg, Sala eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som försäkringsutredare med inriktning mot telefoni arbetar du schemalagt med att ta emot samtal och frågor inom hela sjukförsäkringsområdet. I kontakterna identifierar du behov, ger information i ärenden och vägleder i Försäkringskassans självbetjäningstjänster. Kommunikationen sker via telefon.

I uppdraget ingår också att administrera en del försäkringsmässiga uppgifter samt att löpande dokumentera i våra handläggnings- och IT-system. Arbetet sker enligt en given standard och med stöd av vägledande dokument. Ditt arbete följs upp kontinuerligt utifrån fastställda förväntningar.

Som försäkringsutredare kommer du att ingå i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av erfarenheter. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chef, utsedda handledare som olika stödfunktioner, t.ex. specialist. Eftersom du hanterar känsliga uppgifter är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som:

• har examen från högskola/universitet, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat, både i skrift och tal
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor

Det är meriterande om du:

• är handlingskraftig
• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö
• har erfarenhet/kunskap om socialförsäkringen, förvaltningslagen, informationssäkerhet, offentlighet och sekretess
• har goda kunskaper i ytterligare språk förutom svenska och engelska
• har god datavana och vana av att jobba med digitala verktyg och självbetjäningstjänster
• har övergripande kunskap om andra myndigheter för att kunna lotsa kunden rätt
• har goda kunskaper om samhällsaktuella frågor
• har god administrativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2021-05-25

Övrig information
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del av urvalsarbetet. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Chef: Annelie Rosén, 010-114 55 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Esplund, 010-112 15 62 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Niclas Nilsson Ohlsson, 010-111 82 74 Saco-S: Frida Hård, 010-116 33 73 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 6 juni 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
5765146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: