Försäkringsutredare inom Kontroll i Malmö eller Helsingborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ospecificerad arbetsort Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd och återbetalning. Avdelningen har cirka 1 640 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten sker i telefon och skriftligt. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
När du arbetar med kontroll möter du människor som medvetet eller omedvetet kan ha fått ersättning från Försäkringskassan på felaktiga grunder. Du genomför kontroller som medverkar till att rätt ersättning betalas ut. I de fall ersättning betalats ut felaktigt ska du också ta ställning till om polisanmälan ska göras. Du har ibland personliga möten bland annat vid hem-och arbetsplatsbesök. Du samarbetar med bland annat Polismyndigheten, Skatteverket, Inspektionen för vård och omsorg, kommuner och Kronofogdemyndigheten.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• Körkort för personbil.
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighe
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-10-23Övrig information2 tjänster, tidsbegränsade 1 år, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Malmö eller Helsingborg. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Elizabeth Torrisi, tel. 010-111 44 69 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Amelia Lesniewicz, tel 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, tel. 010-119 76 22 och Tove Riddarsparre, tel. 010-114 42 84, Saco-S: Heléne Johansson, tel. 010-116 25 72, Seko:
fseco@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 6 november 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönestättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3763373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.