Försäkringshandläggare inom föräldraförsäkringen i Lidköping
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Lidköping
2018-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Försäkringshandläggare inom föräldraförsäkringen i Lidköping" (sökbar t.o.m. 2024-12-01) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Lidköping,
Skövde,
Trollhättan,
Åmål,
Ale eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen barn och familjs 2200 medarbetare arbetar med att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut ersättningar. Varje år betalas cirka 73 miljarder kronor ut i föräldrapenning, VAB, barnbidrag, bostadsbidrag, graviditetspenning och underhållsstöd till ungefär 2 miljoner blivande föräldrar samt föräldrar. Avdelningen finns representerad på 18 orter i hela landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger individen förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. När du arbetar med föräldraförsäkringen möter du föräldrar och blivande föräldrar. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar och fattar i förekommande fall beslut om ersättning. Du har dagligen kontakt med sökande och försäkrade skriftligt och via telefon. En del av ditt arbete innebär att besvara inkommande samtal där du identifierar behov och ger allmän och specifik information. I arbetet ingår även att guida våra kunder till våra digitala tjänster.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad och trivs med möten över telefon
• är flexibel och har lätt för att hantera förändring
• har ett intresse för att bemöta människor och ge behovsanpassad service
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har en god pedagogisk förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• har mkt goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
• har datorvana
Det är meriterande om du:
• har arbetat med att fatta beslut som påverkar individer
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har tidigare yrkeserfarenheter av kundmöten i en tempofylld arbetsmiljö
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-07-03Övrig information25 tjänster, tillsvidare på heltid, med tillträde 15/10-18. Provanställning tillämpas. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktChef: Christoffer Aamillom, 010-118 40 34 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen).
Fackförbundet ST: Marita Brimstad,
marita.brimstad@forsakringskassan.se Saco-S: Louise Henriksson, 010-118 40 55 och Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 29 juli 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4235864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.