Försäkringshandläggare inom bostadstillägg i Kalmar
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Kalmar
2018-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom bostadstillägg i Kalmar" (publicerad 2024-10-30) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Kalmar,
Mörbylånga,
Nybro,
Torsås,
Emmaboda eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag, att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Bostadstillägg kan personer söka som har beviljats sjuk- eller aktivitetsersättning. Du handlägger och fattar beslut om bostadstilläggets storlek samt om det ska betalas ut under en begränsad tid eller tillsvidare. Du utreder och gör ekonomiska uträkningar gällande bostadskostnad, inkomster, inkomst av kapital och tillgångar och ansvarar för administrationen av utbetalningar. Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar. Du har kontakt och samarbetar med bland annat Skatteverket, Socialtjänsten och fastighetsbolag.
Ungefär 10 % av din arbetstid är du schemalagd för att svara på inkommande samtal.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du
• har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
• har arbetat med ekonomiska beräkningar
• har erfarenhet av arbete med deklarationer och årsbesked.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-02-08Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Enver Redzeposki, tel 010-115 83 65 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Klara Skoog, tel 010-119 57 41 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Jenny Sjöstrand, tel 010-115 83 44 Saco-S: Vanja Andersson, tel 010-114 17 25 och Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25 februari 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuellt lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3954028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.