Försäkringshandläggare inom bostadstillägg i Gävle
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2024-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom bostadstillägg i Gävle" (publicerad 2024-11-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Gillar du att arbeta i ett högt tempo? Blir du motiverad av att uppnå goda resultat? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.
Vi på bostadstillägg är i ett spännande utvecklingsskede och ska bli fler handläggare. Vi håller på att bygga upp en helt ny enhet i nyrenoverade lokaler i centrala Gävle. Sök redan idag och få möjlighet att vara med om att starta upp en enhet från grunden. Det kommer att vara en fantastisk möjlighet att påverka redan från start.
Produktionsinriktat teamarbete
Som försäkringshandläggare är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag: att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Bostadstillägg kan personer söka som har beviljats sjuk- eller aktivitetsersättning. Du handlägger och fattar beslut om bostadstilläggets storlek samt om det ska betalas ut under en begränsad tid eller tillsvidare. Du utreder och gör ekonomiska uträkningar gällande bostadskostnad, inkomster, inkomst av kapital och tillgångar och ansvarar för administrationen av utbetalningar.
Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar. Du har kontakt med bland annat Skatteverket, socialtjänsten och fastighetsbolag. Som försäkringshandläggare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.
Vi jobbar i team med stort fokus på sammanhållning, gemenskap och att hjälpa varandra. Hos oss får du en flexibel arbetsmiljö, möjlighet till distansarbete och en hälsosam arbetsplats. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och vi erbjuder bland annat flextid, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vår goda arbetsmiljö är vår styrka.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg.
Det är meriterande om du
• är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål
• har erfarenhet av att arbeta produktionsinriktat i team
• har erfarenhet av kundtjänst, handel eller telefoni i en tempofylld miljö
• har arbetat med handläggning och fattat beslut.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du trivs med att arbeta i ett snabbt tempo, att du är driven och ivrig att få lära dig nytt. Du ser det som ett naturligt inslag i din arbetsdag att prioritera och har lätt att ställa om när förutsättningar förändras.
Publiceringsdatum2024-06-14Övrig information3 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
KontaktChef: Jenny Jonsson, 010-111 94 81 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maja Paulsson, 010-113 44 86 och Maria Hjelmnér, 010-114 08 92 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anne Catrine Gemzell, 010-111 25 29, Saco-S: Linda Eriksson Kartal, 010-112 02 00, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 26 juni 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Ersättning Individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 8748428
Observera att sista ansökningsdag har passerat.