Försäkringshandläggare, Beräkning Sjuk- och aktivitetsersättning

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sollentuna
2011-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare, Beräkning Sjuk- och aktivitetsersättning" (publicerad 2011-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sollentuna, Täby, Sundbyberg, Stockholm, Botkyrka eller i hela Sverige

Referens: 032049-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare, Beräkning Sjuk- och aktivitetsersättning
Placering Lokalt Försäkringscenter Sollentuna
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare är det din uppgift att bedöma och lämna förslag till beslut i beräkningar av sjuk- och aktivitetsersättning. Beräkning görs med stöd av nationell lagstiftning och enligt EU/EES-förordningarna. I arbetet ingår att kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter och även dokumentera relevant information. Därefter beslutar du och verkställer beslut inom området.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmsta chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-05-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som 
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande (vid omplacering är detta inte ett krav)
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter.
 Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.
 Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Michael Gunnarsson tfn 010-116 30 60. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Frida Nytén tfn 010-116 90 70. Fackliga kontaktpersoner är SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01, SACO, Isabella Öhqvist tfn 010-116 18 71 eller ST, Nina Borg tfn 010-116 28 29.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 032049-2011 senast den 26 maj 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
931112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: