Försäkringshandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlshamn
2013-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare" (publicerad 2016-10-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Bromölla,
Ronneby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström,
Ronneby,
Karlskrona eller i
hela Sverige Referens: 034247-2013
Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossVi söker Försäkringshandläggare med placering
Nationellt försäkringscenter i Karlshamn
Nationellt Försäkringscenter i Karlshamn handlägger bland annat aktivitetsstöd, bostadsbidrag och föräldraförsäkring. Vi är cirka 360 anställda fördelade på 13 enheter.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du har kontakt med kunder i telefon och skriftligt. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar ersättningar och fattar i förekommande fall beslut om ersättning.
Vi söker handläggare inom förmånerna: Föräldraförsäkring, Bostadsbidrag och Aktivitetsstöd. Under anställningstiden kan det bli aktuellt att byta eller kombinera inriktning.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du:
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2013-07-05Övrig informationEtt flertal tjänster, tidsbegränsade till och med 2014-09-30, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Stefan Jonasson, 010-112 43 78 eller Maria Karlsson, 010-112 43 57 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Joakim Lindström, 010-118 68 04 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Patrik Sjöstedt, 010-112 41 81 SACO: Tommy Persson, 010-114 16 43 SEKO: Ebrima Dibba, 010-116 91 01
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 1 augusti 2013 märkt med diarienummer 034247-2013 . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1600895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.