Förhandlingsstrateg till Upplands Väsby kommun
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Om verksamheten
Upplands Väsby växer och är mitt i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en arbetsplats som attraherar nytänkande, ansvarstagande och motiverade medarbetare. Att arbeta i Upplands Väsby är en merit och investering för framtiden.
Publiceringsdatum2015-12-22Dina arbetsuppgifterAllt vårt arbete har sin utgångspunkt i tillgänglighet, delaktighet och bemötande. Du har strategiskt ansvar för det arbetsrättsliga området, vilket bland annat innefattar förhandling, utbildning samt dialog med chefer, politik och fackliga företrädare. Vårt motto är ständig förbättring och arbetet kommer att innehålla både projektledning och uppföljning. Du samarbetar nära med övriga medarbetare inom HR-området som hanterar det verksamhetsnära chefsstödet. Placerad på kommunledningskontoret rapporterar du direkt till personaldirektören.
Dina arbetsuppgifterI rollen som förhandlingsstrateg arbetar du strategiskt och självständigt inom dina ansvarsområden:
• Lokal lönebildning och löneöversynsprocess
• Förhandling på kommunövergripande nivå
• Samverkansprocess
• Tolkning och implementering av kollektivavtal
• Policydokument och beslutsunderlag
• Säkerställa chefers kompetensnivå inom området arbetsrätt och lönebildning
• Kommunövergripande HR-projekt på uppdrag av personaldirektören
(bl.a. inriktning arbetsmarknad och jämställdhet)
• Uppföljning och ständig förbättring av ovanstående områden
Vem är du?
Vi söker Dig som har högskoleutbildning inom område som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har flera års erfarenhet av beskrivna arbetsuppgifter. Du besitter gedigen specialistkunskap och agerar med en kunskapsbaserad auktoritet, i dialog med chefer, fackliga representanter samt den politiska ledningen. Du är lösningsorienterad, självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du är professionell och har en väl utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer.
Du ska kunna tolka avtal, skriva nya och känna dig hemma i rollen som förhandlare. Du brinner för HR-frågor och har lätt att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och den demokratiska beslutsprocessen.
Du erbjuds
Är du den person vi söker erbjuds du en strategisk roll med fokus på utveckling och politik. Som förhandlingsstrateg bygger du relationer och främjar dialog. Du är en viktig aktör med mandat att påverka och styra i kommunen. Du arbetar i en dynamisk miljö med möjlighet att vara med och utvecklas. Du samarbetar med facken och med andra strateger inom ekonomi och miljö, och du representerar medarbetarperspektivet i kommunledningskontoret.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 24 januari 2016. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
För denna rekryteringsprocess ansvarar Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen hänvisas till rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-220576 eller e-post
emily.beijer@jurek.seFackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 08-590 970 00
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-24
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3215
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmily Beijer
Eva Meyer
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2591059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.