Förhandlingsansvarig Hylte kommun
Hylte kommun / Administratörsjobb / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hylte,
Värnamo,
Alvesta,
Ljungby,
Växjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hylte kommun i Hylte Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.
Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Tycker du om att arbeta i en organisation där du har möjligt att påverka och att få vara med där det händer? Är du duktig på att skapa förtroendefulla relationer, har goda kunskaper i arbetsrätt samt är en erfaren förhandlare?
Då kan du vara den vi söker, varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder en spännande tjänst där du får möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt i ett gott team med trevliga kollegor. Du kommer tillhöra personalavdelningen som är en del av kommunledningsförvaltningen i Hylte kommun. Som förhandlingsansvarig hos oss kommer du ha såväl ett strategiskt som ett operativt ansvarsområde.
I rollen som förhandlingsansvarig stödjer du kommunens chefer inom HR-området tillsammans med ett ansvar för arbetsrättsliga processer vilket omfattar tolkning av lagar och avtal, att agera sakkunnig i arbetsrättsliga frågor, att genomföra fackliga förhandlingar, att arbeta genom samverkan, att arbeta för att bibehålla och utveckla goda relationer tillsammans med de fackliga organisationerna samt att kunna bistå med rådgivning och stöd i förhandlingar till HR-kollegor samt chefer.
Förutom att driva arbetsrättsliga processer och samverkan med chefer kommer du även att hålla utbildningar för chefer.
En del av rollen omfattar även det strategiska och operativa arbetet med kommunens lönekartläggning, lönebildning och löneöversyn vilket omfattar att förbereda, genomföra och utvärdera dessa processer.
Du har en avslutad högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsrätt och arbete med lönebildning, löneöversynsprocesser, fackliga förhandlingar, tillämpning av lagar och kollektivavtal, gärna inom offentlig sektor. Arbete inom kommunal verksamhet ser vi som meriterande.
För att trivas i rollen som förhandlingsansvarig bör du trivas i mötet med människor samt vara duktig på att skapa förtroendefulla relationer som är en central del av arbetet.
Du är ödmjuk, har en god samarbetsförmåga där du kan dela med dig av både kunskap och erfarenhet, du är lyhörd för chefernas behov och har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla information. Vi ser att du har en positiv grundsyn och har en vilja att utvecklas tillsammans med organisationen. Du har integritet, är lösningsfokuserad och är en god lyssnare. Vidare ser vi att du har god analytisk förmåga, har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt kan arbeta självständigt, såväl strategiskt som operativt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Upplysningar
Emma Gröndahl, kommunchef
Nås via kommunens Kontaktcenter: 0345 - 180 00
Fackliga företrädare
Samtliga fackliga företrädare nås via kommunens Kontaktcenter 0345-180 00
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Hylte:2023:152".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hylte kommun (org.nr 212000-1207)
Arbetsplats Hylte Kommun
Jobbnummer 8343793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.