Fora söker HR Business Partner
Badenoch & Clark / Administratörsjobb / Stockholm
2018-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fora söker HR Business Partner" (publicerad 2018-04-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vill du arbeta med HR frågor i en välskött organisation som är en viktig del av den svenska modellen? Tycker du om att arbeta verksamhetsnära och vill vara ett konsultativt stöd till organisationen i både strategiska och operativa HR frågor? Vill du tillhöra en HR avdelning där man har nära till skratt samt har möjlighet att driva och fördjupa dig i HR frågor du brinner för? Då är detta rätt tjänst för dig!
Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.
Ditt arbete som
Som HR Business Partner är du en viktig del av verksamheten då du stöttar Foras chefer i medarbetarnas alla faser genom sin anställning. Du bidrar med konsultativt stöd till organisationen i såväl strategiska som operativa HR frågor. Har du speciella frågor som du brinner för så finns det i rollen möjligheter att både driva projekt samt fördjupa dig i dessa HR frågor, framförallt inom rekrytering då du kommer att ha processansvaret i den frågan. Du rapporterar till HR chefen och tillhör en HR grupp med ytterligare en HR Business Partners som är inriktad mot andra verksamhetsområden, samt en HR administratör som är inriktad mot lön. Avdelningen du tillhör består av totalt 9 medarbetare och innefattar även Internkommunikation, Processutvecklare samt Internservice.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Tillsammans med HR-avdelningen arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa en hög kvalitet i Foras HR-arbete
• Alla förekommande arbetsuppgifter i HR-processerna; attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avsluta
• Dagligt stöd och första kontaktperson för områdeschefer i samtliga HR-frågor
• Stötta Foras chefer i alla personalärenden
• Särskilt delprocessägaransvar för ett antal utvalda HR-processer samt stödsystemsansvarig för de system som används inom delprocessansvaret.
• Planering, genomförande och uppföljning av Foras Systematiska Arbets Miljöarbete, SAM
• Facklig samverkan och förhandling
• Viss administration tillsammans med HR-BS stöd
• Delta i diverse projekt tilldelade av HR- och Administrativ chef
• Förändringsledning i diverse nya initiativ
Våra förväntningar på dig
För att lyckas i rollen hos oss har du en akademisk utbildning inom HR, personaladministration eller liknande, samt ca 3-5 års arbetslivserfarenhet av en HR-BP roll från ett bolag i Foras storlek. Vi ser gärna att du har både kunskap och erfarenhet av förändringsledning samt förändringsarbete då det kommer vara en viktig del av rollen med tanke på vår förändringsresa. Du känner dig trygg i din kunskap inom de olika HR processerna och vill hela tiden utveckla din förmåga.
Självklart har du ett affärsmässigt förhållningssätt och en förmåga att självständigt driva samt planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du levererar enligt uppsatta deadlines med hög kvalitet och förändrar ditt beteende snabbt och effektivt för att uppnå mål, hantera svårigheter eller lösa problem. Då du har många kontaktytor i organisationen ser vi att du har lätt för att samarbeta samt agerar proaktivt, lyhört och prestigelöst gentemot dina kollegor. Du har inga problem med att uttrycka dig i både tal och skrift och du förmedlar information tydligt och enkelt. Utöver detta så uppskattar du att arbeta ihop i ett team som har nära till skratt.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett öppet klimat samt förmåner som hälsovård, friskvårdsbidrag, aktiviteter och trevliga samlingsplatser. Vi sitter i ett modernt aktivitetsbaserat kontorslandskap som är centralt placerat på Sveavägen 44.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark och du är välkommen med ditt CV och personliga brev via
www.badenochandclark.se så snart som möjligt då intervjuer hålls löpande, dock absolut senast 11 februari 2018. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Annelie Alverslid på tel 020-15 18 18. Facklig representant är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38.
Fora
Fora erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden - enkla och kostnadseffektiva lösningar för uppdragsgivare, företag och anställda. Fora ägs av Svenskt Näringsliv och LO och arbetar helt utan eget vinstintresse med kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som omfattar ca 4 miljoner anställda. Årligen förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=-XJ0cERkseUVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-01-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Alverslid 020 15 18 18
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Jobbnummer 3905381
Observera att sista ansökningsdag har passerat.