Fonuskoncernen söker engagerade medarbetare till vår kundsupport
Fonus, Ekonomisk Fören / Kundservicejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fonus, Ekonomisk Fören i Kalmar,
Växjö,
Vetlanda,
Sölvesborg,
Eksjö eller i
hela Sverige Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.
Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är kontorstider 8 - 17.
Arbetsbeskrivning:
Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.
Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.
Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.
Kvalifikationer:
Minst 1 års erfarenhet från kundservice och god försäljningsvana. Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.
Intresserad?
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal och löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är per 2021-11-25.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:
Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14
liza.jonsson@fonus.seMy Svensson, facklig företrädare Handels, Tfn: 010-4580825
my.svensson@fonus.seVaraktighet, arbetstid
Vi söker två tillsvidare och ett vikariat . Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-11-12ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFonus, Ekonomisk Fören
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fonus, Ekonomisk Fören,
http://www.fonus.se Arbetsplats Fonus
Jobbnummer 6116383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.