Finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes till American Express

Manpower Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Stockholm
2014-12-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finsktalande kundtjänstmedarbetare sökes till American Express" (publicerad 2015-08-18) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Ingress
American Expresskoncernen grundades 1850 och är ett av världens största Kort- och Reseföretag. Företaget är noterat på New Yorkbörsen och har cirka 60 000 anställda världen över. I Norden har American Express ca 1 300 medarbetare. Företaget har ett starkt varumärke inom området finansiella tjänster, betalsystem och reserelaterade tjänster. I den årliga undersökningen "Sveriges bästa arbetsplatser" rankas American Express koncernen återkommande som en av de mest attraktiva arbetsgivarna. Inom American Express koncernen finns det goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som internationellt. För mer information - läs

Publiceringsdatum
2014-12-30

Dina arbetsuppgifter
Är du god service personifierad, tycker att det är självklart att sätta kunden i centrum och drivs av att arbeta mot uppsatta mål? Har du ett stort engagemang och vill arbeta med ett starkt varumärke? Vi söker dig som är finsktalande och vill arbeta som kundtjänstmedarbetare hos American Express.

Du blir anställd av Manpower och uthyrd till American Express och kommer att arbeta med företagets kortkunder på finska privat- och företagsmarknaden. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innebära:
• Inbound: ta emot inkommande telefonsamtal från existerande samt potentiella kunder.
• Hantera inkomna ärenden såsom exempelvis frågor kring fakturor/debiteringar, fakturakopior, försäkringar, MR (Membership Rewards)och allmänna frågor om korten.
• Administration såsom utskick av fakturor och brev, göra manuella uppdateringar i datasystemen etc.
• Hantera inkommande och utgående samtal till kunder som vill avsluta medlemskapet och övertyga dessa att vara kvar som kund till American Express.
Uppdraget inleds med en 12 veckor lång obligatorisk utbildning (teoretisk och praktisk) som startar den 9/2-2015, varför det är ett krav att du är tillgänglig från och med det datumet. Arbetstiderna under utbildningen är måndag-fredag kl. 8-17. Efter avslutad utbildning startar arbetspasset 08:00 och slutar 17:00, måndag-fredag enligt ett 8 veckors skift/schema med 38 arbetstimmar per vecka.

Vem är du?
För att vara en framgångsrik kundservicemedarbetare på American Express är det viktigt att du gillar teamwork och eget ansvar för att på så vis nå uppsatta mål tillsammans samt individuellt. Det är viktigt att du är passionerad för kundservice och att du trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo. Din attityd bör alltid vara att överträffa kundernas förväntningar och se varje samtal som en unik möjlighet att göra detta. Detta förväntas du uppnå genom din förmåga till aktivt lyssnande samt din analytiska förmåga, så att du kan skräddarsy lösningar gentemot varje enskild kund. Vi söker dig med ett stort engagemang och viljan att vara en god representant för American Express.
Du hanterar det finska och engelska språket flytande, muntligt såväl som skriftligt och kan formulera dig på ett professionellt, tydligt och empatiskt sätt. Du kommer att arbeta i en global miljö där ett internt aktivt nätverkande är av stor vikt.
Arbetet kräver god systemvana. Du bör ha lätt för att lära dig nya system och ett intresse för detta.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du blir anställd av Manpower som ambulerande konsult. Som anställd hos Manpower har du alltid en marknadsmässigt satt lön. Du får också ta del av förmåner som bland annat friskvård, hushållsnära tjänster och tipspeng.
För rätt person finns det stora möjligheter till anställning direkt hos kunden.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta William Lindblad på tfn: 08-452 33 88 eller på william.lindblad@manpower.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
William Lindblad

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2114591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: