Finsktalande kredithandläggare till Goodyear Dunlop
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Goodyear är ett av världens största däckföretag. Företaget har cirka 69 000 anställda och tillverkning på mer än 52 anläggningar i 22 länder över hela världen. På dess två innovationscenter i Akron, Ohio, och Colmar-Berg, Luxemburg, utvecklas framtidens produkter som sätter branschstandarden för prestanda. Goodyear grundades 1898 och företagets innovationer har satt nya standarder för bilindustrin i mer än 100 år.
För mer information se
www.goodyear.se. Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 150 anställda och består bl a av funktionerna försäljning, marknad, finans, supply chain, demand planning, call center och human resources.
Vi söker nu en finsktalande kredithandläggare till vårt team
Som kredithandläggare på Goodyear är ditt huvudsakliga ansvarsområde värdering och uppföljning av de finska och norska kundernas finansiella situation. Du är ansvarig för att Goodyear inte tar för stora kreditrisker och ser till att betalningen för kundfakturorna är i tid genom kreditbedömning av kunden.
Du analyserar och förbereder underlag för våra kunder när det gäller kreditvärdigheten, samt beslutar om behov av bankgarantier och eventuell förskottsbetalning. Vidare följer du upp kreditvärderingsbeslut och betalningsförmåga, samt tar fram handlingsplaner när det gäller kunder som har betalningsproblem. I rollen ingår att besvara fakturafrågor och frågor från säljteamet gällande betalningsvillkor, samt att ansvara för påminnelser, räntefakturering och inkassohantering. Vidare gör du avstämningar och bokningar av kundrelaterade konton vid månadsbokslut, tar fram underlag till estimat gällande förväntade inbetalningar, samt säkerställer fakturering på daglig basis och krediterar inkorrekta fakturor.
Vem trivs här?
Här trivs du som är noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Det är ett krav att du behärskar finska språket flytande i tal såväl som i skrift, samt att du även kan uttrycka dig väl skriftligt och muntligt på svenska alternativt norska. Du har en god förmåga att hantera hög arbetsbelastning, samt att prioritera dina arbetsuppgifter. Du samarbetar väl med andra för att nå uppsatta mål och är prestigelös på så sätt att du gärna hjälper till där det behövs. Du har ett nätverkande sätt och är inte rädd för att knyta nya kontakter.
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande, samt att du har arbetat som kredithandläggare alternativt som ekonomiassistent inom kundreskontra. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system samt erfarenhet av processoptimering. Erfarenhet av arbete i SAP ses som meriterande.
Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Rekrytering. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och ber dig därför att skicka in CV samt personligt brev på svenska så snart som möjligt dock senast den 31 oktober. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tove Östberg på telefon 08-598 980 25.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-10-14Arbetstider och omfattningHeltid Heltid, tillsvidare.
ErsättningEnligt ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTove Östberg 0859898025
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2031215
Observera att sista ansökningsdag har passerat.