Finsktalande ekonomiassistent till uppdrag i city
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Till vår kund, ett multinationellt bolag inom fakturahanteringslösningar söker vi nu en ekonomiassistent som är flytande i finska språket med placering i city. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och chans till fast anställning för rätt person. Du kommer ingå ett team på totalt fyra personer och rapporterar till CFO.
Publiceringsdatum2019-12-05Dina arbetsuppgifter * Självständigt ansvara och utföra fakturering för bolagets dotterbolag i alla nordiska länder.
* Du arbetar främst med avtalsfakturering, men du behöver även vara insatt i arvodesfaktureringen. I avtalsfaktureringen godkänner du orders som kommer in från sälj, gör en rimlighetsbedömning och fakturerar.
* Du fakturerar även återkommande.
* Mindre sorts fakturering som du behöver dela på med dina kollegor. I faktureringsarbetet kommer du ha mycket kontakt internt med säljare, chefer samt projektledare. Du kommer även ha kontakt med kunder i fakturafrågor.
* Kundreskontra tillsammans med din närmaste kollega.
Tjänsten kommer variera över tiden efter hand som bolaget växer/förändras.
Vem är du?
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning gymnasieekonom eller motsvarande, gärna med några års erfarenhet av självständigt arbete med fakturering och reskontra. Faktureringen är komplex varför du har förståelse för hela flödet och "affären". Du behärskar finska, engelska och svenska i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i Excel och erfarenhet från minst ett ekonomisystem. De system du kommer att arbeta i främst är NetSuite (ERP) samt PaletteOnline (AP). Meriterande om du har erfarenhet av IT branschen.
Som person är du strukturerad, noggrann och du håller deadlines. Du kan ta egna initiativ och är analytisk lagd så att du ser och tar tag i saker som behöver förbättras alternativt förändras.
Du erbjuds
En roll som ekonomiassistent inom fakturahantering med start omgående. Kunden är placerad i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Tjänsten omfattar heltid och ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. För rätt person finns goda chanser till fast anställning.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall
sophie.hersvall@jurek.seVälkommen med din ansökan via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
•
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Jobbnummer 4988610
Observera att sista ansökningsdag har passerat.