Finansadministratör till Business Supportteam på pensionsbolag

Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2021-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finansadministratör till Business Supportteam på pensionsbolag" (publicerad 2021-12-14) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Rollen och Teamet
I rollen som finansadministratör kommer du ingå i teamet Business Support, som idag består av 8 medarbetare som tillsammans sköter administrationen av vår kunds finansiella tillgångar och betalningsflöden. Business Support 's uppdrag är att stödja:

• Kapitalförvaltning; med värdepappersadministration, säkerhets- och likvidhantering, myndighetsrapportering samt daglig pris- och limitkontroll.
• Ekonomi med bokslut och underlag till årsredovisning avseende finansiella tillgångar.
• Ekonomi, Kund och HR med leverantörsbetalningar, pensioner till kunder och löner till anställda.

I rollen som finansadministratör kommer du bla att arbeta med matchning av aktier, räntebärande och derivat. Du har daglig kontakt med kundens depåbank i samband med settlement och tjänsten innefattar även Collateral Management; utväxling och rapportering. Arbetat görs huvudsakligen i finanssystemet SimCorp Dimension och kontakter på engelska förekommer dagligen, såväl muntligt som skriftligt.

Publiceringsdatum
2021-12-02

Bakgrund
Vi söker dig med 1-4 års erfarenhet inom finansområdet och då gärna inom Fond eller Backoffice och du har en högskoleexamen inom Ekonomi.

För att trivas och lyckas i denna roll är du strukturerad, noggrann och drivs av att hålla deadlines. Vidare är du målmedveten och du tar gärna egna initiativ för att utveckla arbetsprocesser och dagliga rutiner. Du välkomnas in i ett sammansvetsat och kompetent team.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på 0704715918. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-02. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 mån med ambitionen om överrektytering på sikt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
6148530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):